Wimmert schreef:Laatste update van wingdb3 is van 2011!!!
Zucht!!!
Mijn work-around is het toevoegen van extra viapunten.
Met WinGDB3, optie 15, duurt deze omzetting voor 20 routes 2 minuten. Met Basecamp minimaal 30 minuten, onder andere omdat de oorspronkelijke waypoints en viapunten hierbij verloren gaan.
Nogmaals, het gaat in dit draadje om de Etrex 20/30 na de firmware upgrade naar versie 2.90/3.00.
Wat in versie 2.80 gewoon goed gaat, gaat nu minder goed:
- onnodig herberekenen (ook als je op de route zit)
- dit herbereken duurt langer
- de batterijlevensduur van 20-24 uur (inclusief route, track, tracklog) die normaal was voor versie 2.80 wordt niet meer gehaald (zo lijkt het nu)
- het is niet meer mogelijk om een route die niet op het toestel is gemaakt op het toestel te wijzigen.
-
zoeken op adres resulteert in een vastloper als je zoekopdracht geen resultaat oplevert. Reproduceerbaar, maar onduidelijk of dit niet ook al speelde bij 2.80.
Vergelijking met Dakota, Oregon, GPSmap is vooralsnog niet relevant en OT.
Maar het zou niet voor het eerst zijn dat een "verbetering" in de routerings-firmware eerst op één toestel wordt geïmplementeerd en daarna op de overige.
Met name de firmware van Etrex en 60/62 is altijd vrijwel gelijk gehouden (met uitzondering van de instelbare routekleur op de Vista/Legend).
Voor deze vakantie heb ik lang getwijfeld welke gps we mee zouden nemen.
Etrex Vista is probleemloos.
Maar Etrex 30 geeft veel betere routeaanwijzingen (routelijn wordt ook boven de weg getekend) en waypoints met dezelfde naam kunnen worden toegevoegd (heel bijzonder anno 2011, Basecamp kan het nog steeds niet).
Daar staat tegenover het ontbreken van de mogelijkheid om een route te dupliceren en om viapunten op de kaart te selecteren en vervolgens te wijzigen of te verwijderen.
Dus zowel voor hardware als firmware geldt: Garmin upgrade = Echternach processie.
Jouw opvattingen en ervaringen met routes en OFM in grote steden staan volledig haaks op die van ons.
Juist een vakantieroute is - voor ons - niet statisch.
Omdat het vakantie is.
Omdat mijn in mijn ivoren toren bedachte routes ter plaatse altijd beter of anders blijken te kunnen.
Omdat onze voorkeuren wisselen afhankelijk van beschikbare tijd, weersomstandigheden en stemming van de dag.
Omdat "iedereen" zich onderweg met mijn routes bemoeit: "weet je dat het nieuwe fietspad langs de Regge al klaar is?" Nee dat wist ik niet. Schitterend en niet gepland!
Ook dwars door grote steden gaat met OFM beter en vooral leuker dan met CN.
Amsterdam, Utrecht, Antwerpen, Wenen, Karslruhe, Bern, Duisburg...