Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Primeur - Forum Wereldfietser

Gazelle Primeur

Ik heb pas geleden een gazelle primeur gekocht bij een rijwielzaak.
Het was een ex huur fiets.Maar volgens mij redelijk onderhouden.
Ik heb alleen een probleem met een irritant knakkend geluid wat volgens mij uit het crankstel vandaan komt tijdens het fietsen.Het is heel licht hoorbaar en voelbaar .Ben er al mee teruggeweest en de fietsenmaker heeft toen gekeken of de versnelling ( nexus 4 versn.van Shimano ? ) wel goed stond afgesteld.Dit was zo volgens hem .Maar het probleem zit er nog steeds in.
Ik wil niet als een zekerd overkomen dus eerst hier maar eens mijn probleem gepost.Is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn.
Verder ben ik wel tevreden met mijn aankoop. :roll:

Wie oh wie kan deze persoon helpen?
De techneuten onder ons zouden het toch moeten weten!

Beste, het is natuurlijk moeilijk om in te schatten wat het probleem is, maar het zou kunnen zijn, dat je crack een beetje is door gesleten op je trapas. Misschien moet je er een nieuwe crack op zetten.

Mario

mario schreef:Beste, het is natuurlijk moeilijk om in te schatten wat het probleem is, maar het zou kunnen zijn, dat je crack een beetje is door gesleten op je trapas. Misschien moet je er een nieuwe crack op zetten.
Mario
Nou, crack is erg gevaarlijk hoor! :wink:
Zonder gekheid, ik geloof dat we hier het probleem van de fietsenmaker zitten op te lossen. Ik stel voor dat jdbeste1 de fiets terugbrengt en dat hij hem weer gaat ophalen als hij klaar is. 't Is wel best met die fietsenboeren.
Leon

Beste jdbeste1,

Bij welke fietsenmaker heb je de Gazelle Primeur gebracht? Is dat een fietsenmaker in Haarlem?

Ik ben er zo benieuwd naar.....

Groetjes R. Pedersen

Ik had zoiets bij de tweede hands Maxinette die ik bij de fietsenmaker voor mijn dochter kocht (pracht meisjesfiets, nooit meer dan enkele tientallen kilometers mee gereden door de bejaarde eigenares). De diagnose van de fietsenmaker was beslist: de trappers. Toen hij die gratis vervangen had was het probleem inderdaad voorbij. Een andere mogelijkheid is een vastzittend schakeltje in de ketting. Als het niet precies bij iedere omwenteling van de trapas terugkomt kan het dat zijn.
Maar Leon heeft gelijk: fietsenmakers zijn ervoor om fietsen weer heel te maken, dat is hun vak. Als ze je een redelijk nieuwe fiets verkopen voor een fatsoenlijke en niet al te lage prijs mag je verwachten dat ze zulke problemen verhelpen.
Wim

Sluit me bij de vorige poster aan.
In veel gevallen is het de rechter trapper. Het pedaal.
Bij een van mijn fietsen heb ik me helemaal suf gezocht.
Soms was het weg.
Dan was het er weer.
De fietsenmaker heeft in mijn bijzijn de trapas gedemonteerd toen ik langs kwam voor een nieuwe trapas.
Nix te zien.
Zag er prachtig uit.
Weer gemonteerd.
Toen is hij langzaam de gracht op en neer gereden. Staand op de pedalen. Af en toe remmend. Ik liep er naast en luisterde.
Zo zijn we er achter gekomen.
Probeer te wisselen met een pedaal van een andere fiets voordat je uitgaven doet.
niko