Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rainmates - Forum Wereldfietser

Rainmates

Gisteren op de fiets en wandelbeurs heb ik Rainlegs aangeschaft.
Afbeelding
Daarbij heb ik een briefje gehad waarmee iemand die daar een kopie van heeft voor dezelfde beursprijs tot 28 februari dit kan aanschaffen. Nomale prijs is €35,= en de beursprijs is €20,=.
Ik heb ze net even gewogen: 186gr, geen verpakking

Als iemand interesse heeft stuur ik wel een kopie op.
Graag! Wat lief dat je de moeite neemt om hem op dit forum te zetten. Heb je hem nog en is hij nog geldig?
Ik heb overal gezocht maar kan het briefje niet meer vinden helaas. De bon was geldig tot een maand na de fiets en wandelbeurs en dat is al wel even geleden...
Leuk weetje, ze zijn uitgevonden door de kapper hier om de hoek van de winkel!
Ik heb ze afgelopen weekend af en toe gedragen. Erg makkelijk aan en uit te trekken en prettiger dragen en fietsen dan een regenbroek. Ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Ik heb de versie met vaste onderflappen, ik zie op bovenstaand plaatje dat er ook een versie is met afneembare beenflappen.
Ook ik vind ze prima, maar dan vooral als alleen een korte broek te koud is in de regen.
Ze hebben ook een nadeel. Ze beschadigen je (dure) fietsbroek: slijtage plekken op de plaats van de bevestigingsriempjes.
Ik vraag me af of de onderbeenbedekking wel nodig is?
Lijkt me niet? Regen valt toch vnl op de bovenbenen.
Georg schreef:Ik vraag me af of de onderbeenbedekking wel nodig is?
Lijkt me niet? Regen valt toch vnl op de bovenbenen.
Klopt op zich wel, maar ik heb ervaring met korte en lange. In langdurige regen worden de onderbenen zonder bedekking toch wel erg klam. Vermoedelijk van opspattend water. En de flap over de schoenen, voorkomt dat er water in je schoenen loopt.

Peter
Ook ik gebruik rainmates, met onderbeenbekleding om te voorkomen dat het water in je sokken loopt. Het voordeel van rainmates is dat je theoretisch ze aan kunt doen zonder je voeten van de pedalen te halen, dat je er niet op zit en dat het goed ventileert, het nadeel van rainmates is dat je een hele verzameling los bungelende onderdelen in je hand hebt, ik altijd even moet kijken wat onder en boven is en dat ze vooral handig zijn bij het fietsen, dus als de regen vooral van voren komt.
Afgelopen weekend mijn rainmates voor het eerst serieus kunnen/moeten testen (en ik had ze al 2 jaar! Hoezo regent het altijd in Nederland?)

Ze doen hun werk en ze zitten/ventileren beter dan zo'n plakkerige, benauwde, trekkende, schurende plastic regenbroek.

Maar inderdaad, al die in elkaar verstrikte gespen maken het aantrekken nogal een gepuzzel. De belangrijkste gesp (die rond mijn middel) bleef ook niet goed op zijn plek zitten.

De losse flappen voor de schenen heb ik na een tijdje maar eraf gehaald. Volgens mij doen die niet zoveel en zijn ze vooral bedoeld voor opspattend water of modder, maar daarvoor heb ik al een spatbord.
Bij mij wordt de zeem van mijn fietsbroek nat als ik rainmates draag en juist dat zeem wil ik graag droog houden.... Ik ben dus weer overgestapt naar een gewone regenbroek.