Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Film | Roule Toujours - pareltje over fietsen en minimalisme - Forum Wereldfietser

Film | Roule Toujours - pareltje over fietsen en minimalisme

Roule Toujours
filmpareltje over fietsen en minimalisme

Zoeken naar de meest ultieme technische fleece, effectiefste zonnepaneel of band met de minste weerstand?
Neem dan even 50 minuten de tijd voor dit pareltje over een Wereldfietser en minimalisme. Even een iets ander perspectief. :wink:


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/58201809[/wfvimeo]
Mooi filmpje! Hij is wel een beetje maf, als je het mij vraagt. Maar ik heb de indruk dat hij al die jaren alleen is geweest. :wink: Prachtig wel hoe hij alle hulp afslaat. En hoe hij gelooft in de stempeltjes. Als ik ooit nog eens Frans leer, lijkt het me een leuk land om te fietsen.

1,6 miljoen kilometer, daar kan Frank van Rijn trouwens wel zijn petje voor afdoen. Ach ja, beiden zijn in een 'league of their own'.
Robertjan schreef:Mooi filmpje! Hij is wel een beetje maf.....
Van bijzondere mensen maak je de meest mooie documentaires, toch?
Robertjan schreef: Als ik ooit nog eens Frans leer, lijkt het me een leuk land om te fietsen.
Zonde en onnodig om daar op te wachten Robertjan. Koop een boekje hoe en wat en gá!
Waar de man aan het fietsen was, was ik twee jaar geleden. Mooi gebied, maar de man wist dat vast ook wel.
Leon
Blanche,

Dank je voor het plaatsen van dit filmpje. Moet trouwens nog een hele klus zijn geweest voor de maker.
Mijn Frans is prima dus ik heb alles goed kunnen volgen.
Ik moet toegeven dat ik respect heb voor hetgeen deze man gepresteerd heeft!
Volgens mij heeft hij er zijn leven lang een bepaalde filosofie op na gehouden, getuige hoe hij in het leven staat en omgaat met tegenslag.
Deze man heeft een uitgesproken mening over het leven en hoe je er mee om zou moeten gaan.
Dit maakt hem geen doorsnee maar wel een bijzonder mens.
Helaas wordt je tegenwoordig al snel betiteld als Maf wanneer je enigszins afwijkt van wat als algemeen aanvaardbaar wordt beschouwd.

Jan
Jan van den Berg schreef:Blanche,

Dank je voor het plaatsen van dit filmpje. Moet trouwens nog een hele klus zijn geweest voor de maker.
Mijn Frans is prima dus ik heb alles goed kunnen volgen.
Ik moet toegeven dat ik respect heb voor hetgeen deze man gepresteerd heeft!
Volgens mij heeft hij er zijn leven lang een bepaalde filosofie op na gehouden, getuige hoe hij in het leven staat en omgaat met tegenslag.
Deze man heeft een uitgesproken mening over het leven en hoe je er mee om zou moeten gaan.
Dit maakt hem geen doorsnee maar wel een bijzonder mens.
Helaas wordt je tegenwoordig al snel betiteld als Maf wanneer je enigszins afwijkt van wat als algemeen aanvaardbaar wordt beschouwd.

Jan
Tegenwoordig? Da's als zo oud als de wereld...
Ik heb een enorm respect voor die man, een randonneur pur sang.

Patrick Plaine is helaas niet meer. Hij is eind vorig jaar op zijn fiets gestorven, door een landbouwvoertuig van zijn fiets gemaaid nog wel!

Een mooier eerbetoon dan deze documentaire kan ik me haast niet voorstellen.

Groeten,
Bram
Jan van den Berg schreef: Helaas wordt je tegenwoordig al snel betiteld als Maf wanneer je enigszins afwijkt van wat als algemeen aanvaardbaar wordt beschouwd.

Jan
Graag geplaatst Jan!

Maar volgens mij noemde ik deze man niet maf. Dat is de woordkeus van Robert Jan.
Ik noem hem bijzonder. En dat in de positieve zin van het woord. Ik ben blij dat deze wereld mensen kent die afwijken van de norm! Daar wordt het leven en de documentaire wereld namelijk een stuk leuker van. :wink:
cycloantverpia schreef:Patrick Plaine is helaas niet meer.
Ja dat geeft ineens een rotgevoel nu ik de film net uitgekeken heb. Wat een prachtige vent.
Heerlijk eigenwijs, dat mag veel forummers hier toch wel aanspreken :D

Prachtige film ook. Niet verscholen achter te veel zon en vette melodieën kun je de lucht van de stal bijna ruiken en hoor je ook het geluid van het ene vallende blad, bijna.

Leon
Natuurlijk kan een beetje eigenwijs geen kwaad. Maar stempeltjes verzamelen om eigenlijk niks, niet openstaan voor ontwikkelingen (ze afwijzen vóór je je erin verdiept te hebben) en de niet-sporter zo en plein public te kijk zetten vind ik niet eigenwijs meer. Eigenlijk sloot hij zich zo af van de werkelijkheid zoals deze zich om hem heen aandiende en dat vind ik gek/apart/maf.
Dat 'ie geen ervaring met camera's heeft maakt de docu dan des te meer authentiek (maar dat giechelen dan weer... :roll: ) en ook zijn wijze van hulp afslaan vind ik mooi om te zien.
bedankt voor de link, ik heb de film met veel plezier bekeken :)
Graag geplaatst Jan!

Maar volgens mij noemde ik deze man niet maf. Dat is de woordkeus van Robert Jan.


Sorry Blanche, ik doelde ook op Robert Jan.
Gelukkig zijn er nog wel meer mensen van de categorie Patrick Plaine.
Het zijn alleen geen forum fietsers :wink:
Inderdaad een pareltje. Ik heb uitzonderlijk genoten.
En respect voor de man. Ik vind hem niet gek maar juist ontzettend 8)
Heel bijzonder en heel bijzonder gemaakt, leuke en zeer passende muziek erbij gezet. Het mooie van Internet zoiets zou je anders nooit te zien krijgen.
multiwgb schreef:Heel bijzonder en heel bijzonder gemaakt, leuke en zeer passende muziek erbij gezet. Het mooie van Internet zoiets zou je anders nooit te zien krijgen.
Ja he - Volgens mij is het ook uitgezonden op de Franse TV hoor. Dacht zoiets te zien in de aftiteling. Maar inderdaad opent veel meer ogen.
Zo maf (exentriek)als kan zijn. :D Geweldig. Moest mijn lijf dat nog aankunnen... dan deed ik net hetzelfde. :D Ik ben een lange afstandwandelaar geweest. Daar moet je ook een vijs voor missen 't schijnt... Pertang eerder nooit zo ervaren.. :lol:

Ten allen tijde ook te vermijden is denken: "Wat ben ik nu eigenlijk in godsnaam aan het doen??" Maja, is dat uiteindelijk niet de betekenis van het leven? Stoppen met het je af te vragen en het gewoon doen, leven. Vertrouwen leren hebben, grenzen leren kennen en respecteren.

Je moet ook wat geluk hebben met je lijf. Zoiets heb je niet steeds onder controle.
Nou ik het niet meer kan en het heel erg mis, ja.. moet ik maar tevreden leren zijn met het gewonere.. En het is een geluk dat er nog iets in de plaats is.. maar neen, het zal nooit hetzelfde zijn.

Hij is moeten gaan zoals ie geleefd heeft. Op zijn fiets.

Je kan er natuurlijk allerlei bedenkingen bij maken. En je zal wel wat tegenkomen wanneer je het gaat analyseren. Maar wat let het. Als de man zo zich goed voelde en met plezier hierin leefde dan hoeft ie toch ook niet meer. Hij doet wat hij goed acht voor zichzelf en lijkt daar ook de volle verantwoordelijkheid voor te nemen. Of het nu off/ on reality is? Het is zijn realiteit. Minder virtueel, verfijnd en meer rauw, ongepolijst, ruw..

Uiteraard, moest het mijn pa zijn ofzo, dan zou ik behoorlijk wat tegenargumenten hebben.. lol. :wink: Ik zou hem zeker minder vrijheid gunnen dan ik deze man nu gun. En toch zou ik ze wel voor mezelf willen.

Ach wat, ja, rare wezens zijn we hé.. :lol: Allemaal in op onze eigen manier even maf. :roll:


Nouja, en ik hou wel van zulke dingen.. Dus bedankt voor het filmpje !!
't Zit toch een beetje in de mens, zich zo volledig geven in iets. Ik herken sommige dingen wel. Een beetje.
Het was een wonderlijke man, maar wel inspirerend om te zien hoe je met zulke spullen op zo'n leeftijd nog zo veel kunt fietsen.

Bedankt voor het prachtige filmpje, Blanche!
Prachtig!