Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bullitt zelf assembleren - Forum Wereldfietser

Bullitt zelf assembleren

Dag allen,
ik overweeg een Bullitt frame te kopen om vervolgens zelf de resterende stukken aan te schaffen en de fiets te assembleren. Dat wordt een uitdaging. Ik ben geen fietsenmaker en zal wellicht diverse sleutels en andere tekort komen om de klus te kunnen klaren. Het voordeel is dan wel weer dat ik zelf de onderdelen kan kiezen en de technische bagage zal opdoen om de fiets te onderhouden en herstellen. Ik wil sowieso ook eerst even de rekensom maken.
Wie heeft ervaring met het eigenhandig ineensteken van een bullitt en kan mij helpen aan nuttige tips en een volledig shoppinglijstje van de benodigde onderdelen.
Alvast bedankt,
Dieter
Diddeka schreef: Wie heeft ervaring met het eigenhandig ineensteken van een bullitt en kan mij helpen aan nuttige tips en een volledig shoppinglijstje van de benodigde onderdelen.
Heb je de zoekfunctie op dit forum gebruikt? Zo niet, gewoon doen en je komt uit bij iemand die hier ervaring met heeft.

Renaat
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met forumlid: robert-hart.
Hij heeft een Bullit gemaakt en is er zeer positief over. (en een grote Bullit fan geloof ik :D )

Veel succes!
OK, merci alvast
Diddeka schreef:Dag allen,
ik overweeg een Bullitt frame te kopen om vervolgens zelf de resterende stukken aan te schaffen en de fiets te assembleren. Dat wordt een uitdaging. Ik ben geen fietsenmaker en zal wellicht diverse sleutels en andere tekort komen om de klus te kunnen klaren. Het voordeel is dan wel weer dat ik zelf de onderdelen kan kiezen en de technische bagage zal opdoen om de fiets te onderhouden en herstellen. Ik wil sowieso ook eerst even de rekensom maken.
Wie heeft ervaring met het eigenhandig ineensteken van een bullitt en kan mij helpen aan nuttige tips en een volledig shoppinglijstje van de benodigde onderdelen.
Alvast bedankt,
Dieter
Als je nog nooit eerder een fiets in elkaar gestoken hebt, zou een afwijkende fiets als de Bullit niet direkt mijn eerste keuze zijn. Misschien dat er een keigoede bouwbeschrijving bij zit, maar je loopt het risico telkens tegen eigenaardigheden aan te lopen waar je niet aan gedacht had. Dan ligt het werk weer stil en moet je weer een extra ' kleinigheid' bestellen. De kosten lopen op, de fun daalt ;)
Diddeka schreef:Dag allen,
Alvast bedankt,
Dieter
Hoi,

Haalbaar Alles is natuurlijk mogelijk! zelf heb ik ervaring in het afmonteren van fietsen maar de Bullitt is toch een verhaal apart.
Persoonlijk zou ik eerst is een gewone fiets opbouwen om ervaring op te doen.

pb gestuurd met info

Gr
Ik een grote Bullitt Fan valt wel mee toch :wink: Nou nog ff een fototje

Afbeelding
robert-hart schreef:Ik een grote Bullitt Fan valt wel mee toch :wink: Nou nog ff een fototje

Afbeelding
Zo te zien ben je er anders nog steeds niet in geslaagd er een werkende voorrem aan te hangen.
m-gineering schreef:
robert-hart schreef:Ik een grote Bullitt Fan valt wel mee toch :wink: Nou nog ff een fototje

Afbeelding
Zo te zien ben je er anders nog steeds niet in geslaagd er een werkende voorrem aan te hangen.
Ha ha ja ik ben een grammenjager geworden :wink:
robert-hart schreef:
m-gineering schreef:
robert-hart schreef:

Ha ha ja ik ben een grammenjager geworden :wink:
Je vangt eerder een stuk blik van 1600 kilo!
Op mijn fixie zaten helemaal geen remmen ( achteraf gezien - onverantwoord) :oops: