Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Derailleurbeschermer Santos Travelmaster 2.6 - Forum Wereldfietser

Derailleurbeschermer Santos Travelmaster 2.6

Toen ik mijn derailleurbeschermer van Bike4Travel binnenkreeg, dacht ik dat deze zou passen op mijn Santos TM 2.6. Helaas: de beschermer (gewoon zo'n beugel met twee gaten) moet vanwege de positie van de boutgaten in het frame zover gekanteld worden dat één van de bevestigingsgaten tegen de quickrelease aankomt. Dit is nu de tweede derailleurbeschermer die ik probeer. Jammer, deze was erg stevig uitgevoerd.

Wie heeft er één op zijn TM, en wil er eens een fotootje van maken, of mij laten weten welke derailleurbeschermer wel past?
Niet verder zoeken. Het is een nutteloos ding aan een fiets, zeker aan een bepakte fiets, want de rechter tas beschermt de derailleur al voldoende.
Jan Eleveld schreef:Niet verder zoeken. Het is een nutteloos ding aan een fiets, zeker aan een bepakte fiets, want de rechter tas beschermt de derailleur al voldoende.
Absoluut mee oneens. Als het tentje staat en de tassen van de fiets zijn gebruik ik de fiets ook om bv een stadje te verkennen of boodschappen te doen.
Ik ben een keer gevallen waarbij de derailleur beschermer half afbrak maar de derailleur intact bleef.
Franke schreef:Absoluut mee oneens. Als het tentje staat en de tassen van de fiets zijn gebruik ik de fiets ook om bv een stadje te verkennen of boodschappen te doen.
Ik ben een keer gevallen waarbij de derailleur beschermer half afbrak maar de derailleur intact bleef.
Breekt die derailleurbeschermer niet juist af omdat ie uitsteekt? Ik ben meerdere keren met m'n mtb op m'n smoel gegaan, een paar keer vrij hardhandig zelfs, maar aan de derailleur is nog nooit wat stuk gegaan. Misschien heb ik gewoon geluk gehad...

Maar hoe vaak val je nu eigenlijk met een fiets? Ik val eigenlijk nooit, behalve met m'n mtb. Met m'n racefiets ben ik wel eens omgevallen omdat ik 'vergeten was' m'n voet uit het pedaal te halen, maar dat was een beginnersfout. Met m'n stadsfiets (ook met derailleur) ben ik nog nooit gevallen. Ook niet met m'n vorige. Ik zou die beschermer er ook lekker af laten...
Er zijn ook quick-releases die fungeren als derailleurbeschermer, wil je het ding echt beschermen. bijvoorbeeld van Koga, Syntace of deze http://www.hood.de/angebot/44209701/fah ... schutz.htm
Afbeelding

belangrijkste functie van zo'n Gearguard is de steun die het geeft aan het derailleuroog.
(sommige winkels verkopen ze trouwens voor minder ;) )
Franke schreef:Ik ben een keer gevallen waarbij de derailleur beschermer half afbrak maar de derailleur intact bleef.
Om een derailleurbeschermer te kopen voor het geval dat je, in de paar kilometers dat je in een stadje zonder tassen fietst, zou kunnen vallen en dat dan ook tegelijk de fiets op de derailleur zou vallen en het ding daardoor dusdanig beschadigd zou raken dat je niet meer verder kunt vind ik persoonlijk wel erg vergezocht.
Leon
Leon schreef:
Franke schreef:Ik ben een keer gevallen waarbij de derailleur beschermer half afbrak maar de derailleur intact bleef.
Om een derailleurbeschermer te kopen voor het geval dat je, in de paar kilometers dat je in een stadje zonder tassen fietst, zou kunnen vallen en dat dan ook tegelijk de fiets op de derailleur zou vallen en het ding daardoor dusdanig beschadigd zou raken dat je niet meer verder kunt vind ik persoonlijk wel erg vergezocht.
Leon
Tot het je en keer gebeurt :wink:
Goedemiddag:)! Ik ben er weer, ik was even een stukje mountainbiken. Het parcours van Bergschenhoek ligt er erg mooi bij!

De Gearguard die Marten laat zien heeft Ivonne op haar fiets. Ik moet nog zien hoe die (be)valt, maar ik was eigenlijk op zoek naar een eenvoudiger alternatief. Het gaat mij niet zozeer om vallen, maar meer om transport in bijvoorbeeld bus of vliegtuig, zónder tassen. Misschien dat de QR van Koga inderdaad wel een aardige optie is.
Goedemiddag:)! Ik ben er weer, ik was even een stukje mountainbiken. Het parcours van Bergschenhoek ligt er erg mooi bij!

De Gearguard die Marten laat zien heeft Ivonne op haar fiets. Ik moet nog zien hoe die (be)valt, maar ik was eigenlijk op zoek naar een eenvoudiger alternatief. Het gaat mij niet zozeer om vallen, maar meer om transport in bijvoorbeeld bus of vliegtuig, zónder tassen. Misschien dat de QR van Koga inderdaad wel een aardige optie is.