Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bouwproject: 2x8 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bouwproject: 2x8

TTB1992 schreef:
tassenset had ik al bedacht voor de fiets, haha. ik ben helemaal weg van de Vaude Karakorum.
Vorig jaar ben ik met 2 vrienden 8 dagen gaan fietsen, en zij hadden beide Karakorum's. De ene had er geen enkel probleem mee, terwijl de andere 4 gaatjes had (na 1 week!) in de bovenste tas, gesleten door het ophangsysteem van de zijtassen. Zou ik dus niet aanraden. Ik had 2x Ortlieb met wat op mijn rekje met daarover een regenhoes. Ondertussen zijn ze ook allebei al overgeschakeld op Ortlieb.

De Hornbar heb ik op mijn LHT staan, heel tevreden van, alleen het schuim vind ik niet goed. Na 2 weken fietsen op vakantie begon het te scheuren en allebei de kanten. Dan heb ik het maar wat geplakt met tape, dit houdt het al lang uit. Maar moest ik het opnieuw doen, zou ik het waarschijnlijk met stuurlint doen.

Groeten Roeland
Enige tijd later was er weer tijd voor spulletjes en modificaties:
Afbeelding

38x49 met een 20 achter levert een voldoende licht verzet op (tot nu toe nog niet lager hoeven schakelen dan de 4) en een zeer mooi zwaar verzet voor de bult af.

tevens een mooi subtiel achterlichtje
Afbeelding
Afbeelding

Uit goed gebruik mijn stuur ingewikkeld met stuurlint.
Afbeelding

En ja: inderdaad, het lint zit verkeerd om! Ik ben zo snugger geweest om bij het uiteinde te beginnen. de regel was echter, begin op het laagste punt.
laat nou net op de racefiets, het laagste punt het uiteinde zijn... :lol:
stom, mag opnieuw... :roll:

Ook is mijn Tubus Cargo niet meer eenzaam. Hij heeft er een maaatje bij aan de voorkant: een Tubus Ergo. 8)

hier maak ik nog wel een foto van met een fatsoenlijke camera.
TTB1992 schreef: Uit goed gebruik mijn stuur ingewikkeld met stuurlint.
En ja: inderdaad, het lint zit verkeerd om! Ik ben zo snugger geweest om bij het uiteinde te beginnen. de regel was echter, begin op het laagste punt.

Waarom zou dit fout zijn? Ik denk dat je voornamelijk van de remgrepen naar de einden zal glijden en terug als je rechtop gaat zitten het stuur overpakt. Je hebt dan de wikkelingen in de goede richting dakpansgewijs liggen.
Of je de wikkelingen al fietsend strakker draait of losser mag je zelf beredeneren