Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zilveren/Chroom achternaaf - Forum Wereldfietser

Zilveren/Chroom achternaaf

Ik stel deze vraag namens mijn vader die op het moment onderdelen voor zijn nieuwe fiets aan het zoeken is. Hij heeft een vittorio in de bestelling staan en wil deze gaan opbouwen met zilveren/chromen onderdelen, voor de afmontage heeft hij gekozen voor ritchey classic stuur, stuurpen en zadelpen verder blanke velgen en met son voornaaf.
Nu is het punt alleen dat de achternaaf lastig is met name omdat hij met schijfremmen gaat rijden. Als opties komen we nu op de White Industries MI6, Hope Pro 2 evo. Natuurlijk is er nog de chris king maar die is niet zo gezond voor het budget.
Dus weten jullie nog alternatieven voor een zilveren achternaaf met schijfrem?
Bij novatec en surly vind je nog verchroomde naven met schijfrem bevestigingsmogelijkheid voor singlespeed fietsen. Ik vermoed dat dat niet van toepassing is hier?
Op de Yuba mundo zit een naaf voor ouderwetse freewheels die ook een 6-bouts koppeling heeft voor een schijfrem. Nadeel is wel dat deze naaf een 14 mm as heeft, en geen cassettes toelaat.

Meer dan die twee, ken ik niet uit het hoofd :-).
Shimano Deore XT FH-M756 6-Bolt Disc Rear Cassette Hub - Silver

http://www.sjscycles.co.uk/shimano-deor ... prod16242/
EnriceV schreef:Bij novatec en surly vind je nog verchroomde naven met schijfrem bevestigingsmogelijkheid voor singlespeed fietsen. Ik vermoed dat dat niet van toepassing is hier?
Op de Yuba mundo zit een naaf voor ouderwetse freewheels die ook een 6-bouts koppeling heeft voor een schijfrem. Nadeel is wel dat deze naaf een 14 mm as heeft, en geen cassettes toelaat.

Meer dan die twee, ken ik niet uit het hoofd :-).
Nee singlespeed gaat m niet worden er moeten ook bergen worden bedwongen, het liefst hele hoge, maar toch bedankt.
Zelf vind ik een White Industries het mooiste passen bij een SON. Het gaat vast een mooi fietsje worden. Ik hou van gepolijste alu componenten. Als er nog iets ontbreekt is Nitto ook een perfecte bron van veel fraais.
Wim
Geen idee of het kwalitatief goed genoeg is, maar misschien is dit wat:

http://www.mammoet.nl/details/Fiets_ond ... zilver-nu/

Ik heb ze jaren geleden al als overjarig in de winkel zien liggen, maar blijkbaar zijn ze nog niet verkocht.
Persoonlijk zou ik voor een White Industries mi6 naaf gaan: duur, maar je krijgt er een zeer goed afgewerkte en duurzame naaf voor terug die bovendien echt goed staat in een klassieke wielset (en ze maken niet zo'n klerelawaai in de vrijloop zoals chris king naven). Ik heb zelf onlangs een snel wielsetje gevlochten met zwart geanodiseerde white industries naven (T11 vóór, mi5 racer 135mm achter, niet-disc), de afwerking van deze naven is toch wel even van een heel ander niveau dan ik gewend was...

Verder nog niet genoemd:
- Sixpack Vice DH Disc (dacht alleen 12x135, niet voor 'gewone' snelspanner)
- Phil Wood (duur, moeilijk aan te komen)
- Tune Kong Disc
Matthie9000 schreef:Persoonlijk zou ik voor een White Industries mi6 naaf gaan: duur, maar je krijgt er een zeer goed afgewerkte en duurzame naaf voor terug die bovendien echt goed staat in een klassieke wielset (en ze maken niet zo'n klerelawaai in de vrijloop zoals chris king naven). Ik heb zelf onlangs een snel wielsetje gevlochten met zwart geanodiseerde white industries naven (T11 vóór, mi5 racer 135mm achter, niet-disc), de afwerking van deze naven is toch wel even van een heel ander niveau dan ik gewend was...

Verder nog niet genoemd:
- Sixpack Vice DH Disc (dacht alleen 12x135, niet voor 'gewone' snelspanner)
- Phil Wood (duur, moeilijk aan te komen)
- Tune Kong Disc
Royce en PMP is er ook nog, en je zou natuurlijk en zilveren LX kunnen polijsten