Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opgelet met uploaden routes e.d. vanuit Basecamp - Forum Wereldfietser

Opgelet met uploaden routes e.d. vanuit Basecamp

Ik ben hier net heel nerveus geworden bij het voorbereiden van mijn uitprobeer-eerste-fietsreisje naar Zeeland morgen. Toen ik mijn routes, tracks en waypoints probeerde over te zetten van Basecamp naar mijn Garmin Montana 650, lukte dit niet. Bij een controle op de Montana bleken de waypoints, routes en tracks er toch niet op te staan.
Bij het weer aansluiten van de Montana aan Basecamp, stonden deze er volgens Basecamp wel op (als je dus in Basecamp naar de inhoud van de Montana kijkt.

Wat was er nu gebeurd? Er stonden nog veel overbodige waypoints op mijn Montana, dus had ik alle waypoints, tracks, routes manueel op mijn Montana gewist met de bedoeling nadien enkel de nodige data over te zetten, en blijkbaar had ik eerder deze week al mijn geplande routes overgezet naar mijn Montana. Deze waren dus gewist op de Montana.
Om één of andere reden weet Basecamp dat niet, maar denkt Basecamp dat alles er nog opstaat, en doet dus geen nieuwe verzending van de waypoints, routes en tracks, maar doet wel alsof (welliswaar heel snel), met een succesmelding nadien.

De oplossing bestaat er dan dus in om ook in Basecamp de inhoud van de Montana te gaan wissen. Pas dan wilt Basecamp de waypoints, tracks en routes overzetten.

Controleer dus steeds of de geplande overdracht goed gelukt is.
Deze post louter te uwer informatie.
Probeer je ze toevallig naar de sd-kaart de schrijven of naar het toestel zelf? Ik heb eerder soort gelijke problemen gelezen (ging toen over etrex toestellen volgens mij). het advies was toen alleen kaarten naar SD-kaarten te schrijven en de rest op het toestel op te slaan.
Wat je doet is tegelijkertijd de inhoud van je GPS beheren met BaseCamp, en intussen via de Windows Explorer (of Mac Finder?) de GPS als een opslagapparaat behandelen en met de hand bestanden plaatsen en verwijderen. Je zaagt bij wijze van spreken aan de stoelpoten van BaseCamp.

Kies het één of het ander: je GPS handmatig beheren, óf via BaseCamp.

.tsooJ
Alien schreef:Wat je doet is tegelijkertijd de inhoud van je GPS beheren met BaseCamp, en intussen via de Windows Explorer (of Mac Finder?) de GPS als een opslagapparaat behandelen en met de hand bestanden plaatsen en verwijderen. Je zaagt bij wijze van spreken aan de stoelpoten van BaseCamp.

Kies het één of het ander: je GPS handmatig beheren, óf via BaseCamp.

.tsooJ
Hm, dat lees ik er niet uit. Volgens mij heeft de topicstarter op het toestel zélf, dus los van de PC/Mac, de routes en waypoints verwijderd. Dat zou Basecamp moeten herkennen. Maar het is waarschijnlijk wel een goede tip om alles via Basecamp te verwijderen. Dat kan echter wel lastig zijn, als je op vakantie wat zaken wil wijzigen en je hebt geen Basecamp tot je beschikking. Dan moet je thuis ff puzzelen, als je je Garmin wil uitlezen.
Travelmaster schreef:
Alien schreef:Kies het één of het ander: je GPS handmatig beheren, óf via BaseCamp.
Hm, dat lees ik er niet uit. Volgens mij heeft de topicstarter op het toestel zélf, dus los van de PC/Mac, de routes en waypoints verwijderd. Dat zou Basecamp moeten herkennen.
Hm, ja, nu je het zegt...

Da's wel kwalijk. Garmin heeft recentelijk veel veranderd in BaseCamp. Zou kunnen dat de "caching" nog niet helemaal optimaal is. In dat geval: even melden bij Garmin.

.tsooJ
Het is inderdaad zoals Travelmaster het interpreteert:

Ik verwijderde handmatig op het Montana-toestel met de hiertoe dienende functie. En dit wordt blijkbaar nadien niet herkend door Basecamp. Volgens Basecamp staat alles er nadien nog op. MIsschien maakt Basecamp dan gebruik van het laatste 'beeld' dit ie had van de vorige keer dat het toestel er op aangesloten was.
Des te meer merkwaardig, want tussen het manueel verwijderen op het toestel en het opnieuw trachten naar het toestel te uploaden moet ik (natuurlijk) steeds het toestel loskoppelen van de computer, laten opstarten, manueel op het toestel wissen/controleren, terug aansluiten op de computer (=Mac). Je zou dan toch denken dat Basecamp opnieuw gaat kijken wat er werkelijk op het toestel staat... Blijkbaar niet dus.

Vroeger had ik met mijn Edge705 het probleem dat routes e.d. niet vanuit Basecamp konden gewist worden. Daar moest je ze dan wel handmatig op het toestel zelf verwijderen. Ik heb nog niet getest hoe het nu zit met de Montana: 'k Heb de gewoonte overgehouden om het op het toestel zelf te doen. Geen idee trouwens hoe je het zou moeten doen via Basecamp: je kunt het wel wissen in Basecamp door in Basecamp de betreffende waypoints in je GPS te gaan selecteren en op de delete-knop te drukken: dan worden ze niet meer weergegeven in Basecamp, maar was er geen wijziging op mijn Edge zelf, bij controle achteraf.

Alle waypoints e.d. staan op het toestel zelf. Op de MicroSD staan enkel kaarten. Dit is inderdaad de meest logische werkwijze denk ik.