Ik zou deze zomer graag met mijn vrouw en driejarige zoon op reis met de tandem. Het voorlopige plan is om een fietskar mee te nemen en een kinderzitje (zodat hij ook hoog kan zien). We vertrekken vanuit Brussel naar Keulen om daar de nachttrein te nemen richting hetzij Kopenhagen, hetzij Praag, hetzij Munchen en dan via een omweg terug te keren (6 weken tijd). Welke route zou u aanraden?
De fiets zelf moet nog gevonden worden, want ik twijfel tussen een voor trekking uitgeruste MTB tandem (dawson, zwei plus zwei, trek, ventoux ...) of een Koga Twin Traveller op de tweedehandsemarkt. Het prijsverschil blijft navenant (1000 tgo 2000 euro), maar we zouden de fiets na de reis terug kunnen verkopen (waarschijnlijk noopt plaatsgebrek ons hiertoe). Iemand van jullie ervaring met een dergelijk dilemma?
Dient een tandem plooibaar te zijn voor de Duitse nachttreinen?
De fiets zelf moet nog gevonden worden, want ik twijfel tussen een voor trekking uitgeruste MTB tandem (dawson, zwei plus zwei, trek, ventoux ...) of een Koga Twin Traveller op de tweedehandsemarkt. Het prijsverschil blijft navenant (1000 tgo 2000 euro), maar we zouden de fiets na de reis terug kunnen verkopen (waarschijnlijk noopt plaatsgebrek ons hiertoe). Iemand van jullie ervaring met een dergelijk dilemma?
Dient een tandem plooibaar te zijn voor de Duitse nachttreinen?