Additionally, paste this code immediately after the opening tag: een volgende routesuggestie voor de Indische Himalaya - Forum Wereldfietser

een volgende routesuggestie voor de Indische Himalaya

Ben je van plan van Leh naar Srinagar te fietsen? Overweeg dan een ommetje via Dha Hanu voor een aparte culturele ervaring en spektakulair landschap. Je volgt de Indus-rivier een stukje verder richting Pakistan en klimt dan door een kloof terug naar de National Highway 1.

Mijn route beschrijving staat voorlopig op:
https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 12328&v=27

Tzt wordt de informatie verplaatst naar de Himalaya by Bike website.
Wat me zeer zou interesseren is de politieke situatie langs die route, hierbij de veiligheid in gedachten. Het gebied scoort niet zo goed in de reisadviezen. Ik plan een tocht in de Himalaya vanaf september 1013.

Een mogelijke route is deze die jij beschrijft, maar dan in omgekeerde richting, vanaf Srinagar over Leh naar Manali.

Een andere mogelijkheid is iets over Spiti richting Nepal zoeken.
De situatie in Kashmir verandert geregeld, ik zou de reisadviezen van diverse Buitenlandse Zaken nagaan (die van de NLse overheid, maar ook die van de Amerikaanse, Engelse en Duitse).

Als je van Srinagar naar Leh rijdt, is mijn ommetje niet handig in te plannen omdat de benodigde permit alleen in Leh verkrijgbaar is.

Ik neem aan dat je Laura Stone's uitstekende fietsreisgids met de routebeschrijvingen Manali-Leh-Srinagar al geraadpleegt hebt?

Ik ben nog aan het werken aan een routebeschrijving van Spiti naar Nepal, en aan de Zanskar Traverse. Mogelijkheden genoeg in de Indische Himalaya!
Ha Bernice,
Bedankt dat je de moeite neemt deze info te delen.
De traverse Padum naar Darcha lijkt me ook heel gaaf, weet jij daar iets van? Moet je paarden huren of kan je zelf lopend je fiets duwen? En wat tref je onderweg aan aan lodges, tent accommodaties en dergelijke?
Wij gaan met 6 wereldfietsers in september fietsen van Srinagar via Leh naar Manali.
Hoi Jim,

Ja, die route van Padum naar Darcha heb ik gedaan en aantekeningen gemaakt. Zodra ik ze uitgewerkt heb, komen ze ook op de Himalaya by Bike website.

Ik kan alvast verklappen dat zelf de fiets over de Shingo La pas duwen, zelfs al heb je alle bagage op een paard, niet aan te raden is :-) . Pikes on Bikes hebben zelfs hun fietsen met bagage de hele trail geduwd, nog onmogelijker. Hun (summiere) routebeschrijving staat op http://www.pikesonbikes.blogspot.com.au ... -info.html. Ze beschrijven ook een leuke afsnijroute tussen de NH1 en de weg naar Padum.
Voor de Shingo La huren de meeste fietsers een paard voor twee fietsen en een paard voor de bagage.

En ik zou nog eens nadenken over die hele NH1, Srinagar-Leh-Manali. Ik vond het verkeer onprettig druk en heb meer genoten van andere routes zoals
- Nubra en Pangong ten noorden van Leh (zie mijn beschrijving op http://www.himalayabybike.com/Himalaya_ ... intro.html),
- de Zanskar Traverse (van Kargil via Padum naar Darcha) en
- Spiti (maar niet Kinnaur).

Maar goed, Srinagar-Leh-Manali is natuurlijk een klassieker en een goede introduktie in de Indische Himalaya.

Geniet ervan,
Bernice