Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervanging Schwalbe Marathon Supreme - Forum Wereldfietser

Vervanging Schwalbe Marathon Supreme

:lol: Mijn Schwalbe Marathon Supreme banden zijn na 5500 km aan vervanging toe. Er 'kruipen' steeds vaker kleine steentjes e.d. in het rubber van het loopvlak, die ik er na iedere tocht voorzichtig weer uitpeuter.
Bijna iedereen op het forum is enthousiast over de Big Apple banden van Schwalbe.
Van een collega kon ik een set nieuwe overnemen, maat 26 x 2.35.
Die passen helaas niet op mijn Avaghon Series 26, te weinig ruimte.
Welke maat Big Apples gaat wel passen?
De Supremes die ik nu nog gebruik zijn 2.0 breed.
Er is ook een Schwalbe Big Ben en Little Ben. Dit is een soort Big Apple met iets meer profiel.
Iemand ervaring met deze banden?

Ik heb dus nu een set nieuwe Big Apples te koop, maat 26 x 2.35 met Kevlar Guard :oops: :oops: :oops:
Zijn die echt nu al versleten (geen profiel meer)? :shock: Dat lijkt me wel erg vlot. Die steentjes hoef je er niet uit te peuteren hoor, waarschijnlijk fiets je die er vanzelf wel weer uit. Met genoemde banden heb ik verder geen ervaring. Zelf rijd ik op Marathons (2.0 breed) en die gaan al 15.000 km mee, inclusief wat vastzittende steentjes en lekke banden heb ik zelden.
hester b. schreef:Die passen helaas niet op mijn Avaghon Series 26, te weinig ruimte.
Welke maat Big Apples gaat wel passen?
Bike4travel vragen?

Tegen steentjes helpt het ook wel om wat onverhard te rijden (!)
Leon
Die Big Bens passen in ieder geval op je S 26, bij mij wel in ieder geval. Ze bevallen prima (ik was gewend aan Continental Travel Contact en vind deze prettiger) maar kan na de 500 kilometer die ik de afgelopen twee weken heb gefietst nog weinig duurzaamheidscommentaar geven. Grip op losse ondergrond (niets leuker dan van gebaande wegen afduiken) is in ieder geval prima.
De 2,35 past op weinig vakantiefietsen, en geeft in combinatie met spatborden meestal ook problemen met de dwarskabel van v brakes. Ik zou de 2.0 nemen. Die fietst ook lekkerder vind ik (2.35 vind ik wat zompig). Er is ook een 55 mm 2.15 inch. Die heb ik nooit geprobeerd. De keus tussen Big Ben en Big Apple hangt eenvoudig af van het wegdek.
Wim
De steentjes (en stukjes schelp) zitten diep in gaatjes in het rubber. Lijkt me niet goed om ze te laten zitten.
Verder vind ik de Supremes weinig grip geven. Nat asfalt gaat prima, maar op los zand, natte bladeren en modder heb ik al een paar schuivers gemaakt.
Welke maat Big Ben gebruik je Arno?
@Hester: ik heb 50-559 (26x2.00) op 3 bar. En dat rolt lekker, wel even wennen na de smalle Conti's (37 mm) op 4,5 bar op mijn vorige tractor. Ik ben me bewust van het iets hogere lekkagegevaar, maar ik denk dat ik de plaktijd wel terugverdien in het rijcomfort (in vergelijking met de Marathons). En ze maken een mooi zoevend geluid op glad asfalt :D
Ik heb dat ooit (toen Avaghons nog uit Wageningen kwamen) aan Philip gevraagd en volgens hem is 50-559 de grootste Big Apple die in een 26.0 past. Ik rijd inmiddels 3 jaar met een Supreme achter en Big Apple voor, beide 50mm breed (volgens Schwalbe).