Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vijfde deel fietsers niet gezien door automobilisten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vijfde deel fietsers niet gezien door automobilisten

om je al snel op deze gouwe ouwe uit:
http://youtu.be/vJG698U2Mvo
Precies. Daarom vind ik geroep om 'rijbewijs afpakken' als iemand je een keer over het hoofd heeft gezien ook net wat te kort door de bocht. Het is gewoon knap ingewikkeld om op alles te letten. Los daarvan zijn er door testosteron verblinde automobilisten (m/v) die je wel aan de kant zou moeten zetten.
Maar wat als die gorilla nu een fluogeel pak aan zou hebben...?
liz schreef:Het is gewoon knap ingewikkeld om op alles te letten.
Sterker nog, je ontwijkt in het verkeer vast heel wat dingen en medeweggebruikers zonder ze actief waar te nemen of er enige herinnering aan over te houden. Als ik door de stad loop ontwijk ik elke twee seconden een voetganger, maar ben blij dat ik ze me niet allemaal herinner. Ik zou niet meer slapen 's nachts.
Leon
Robertjan schreef:Maar wat als die gorilla nu een fluogeel pak aan zou hebben...?
Die wapenwedloop is niet te winnen, dan hadden de andere deelnemers vast ook wel fluo gedragen ;)
Verkeer kan best zonder kleurtjes:

http://youtu.be/NINOxRxze9k
Bij homogene snelheden, inderdaad (in moderne termen: "erftoegangswegen"). Maar daar zijn ook de minste problemen. De meeste problemen lijken zich af te spelen op "gebiedsontsluitingswegen" binnen de bebouwde kom (GOW type 2 bibeko). Daar waar motorvoertuigen gecentreerd worden, maar de snelheidsverschillen wel behoorlijk (en al dodelijk) kunnen zijn. En laat daar nu juist vaak het probleem zijn dat de automobilist de fietser niet ziet, zoals in je voorbeeld van het beer-filmpje. Juist daar kan een beer in afwijkende kleur opeens wél zichtbaar zijn. En daar is dat ook het meeste nodig.
m-gineering schreef:Verkeer kan best zonder kleurtjes
Vandaar ook dat bijna iedereen tegenwoordig in een slaapverwekkende zilvergrijze auto rondrijdt...

Ach ja, heeft ook weer 1 voordeel: val ik in mijn felblauwe auto tenminste goed op... ;)