Additionally, paste this code immediately after the opening tag: shimano deore xt naafdynamo - Forum Wereldfietser

shimano deore xt naafdynamo

Hallo,

mijn fiets heeft een shimano deore xt naafdynamo dh-t780

reeds van dag 1 hoor ik een ratelend geluid tijdens het fietsen aan de dynamo, het lijkt wel alsof er (zoals bij kinderfietsen vaak gebruikt wordt) een speelkaart tussen de spaken zit, het geluid is niet constant waarneembaar,
het wiel blokkeert ook niet en je voelt ook geen weerstand als je aan het wiel draait, dus ik denk niet dat er echt iets van wrijving binnenin zit,

bij de eerste (verplicht, wegens garantie) onderhoudsbeurt bij de handelaar, heb ik hen op dit euvel gewezen, ze gingen navraag doen in Duitsland, maar nu een half jaar later heb ik nog geen reactie gekregen,

zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met dit soort naafdynamo?
eventuele raad om het op te lossen is welkom.

Frank en Diane
Heb er ook een, dit hoort niet, naar de dealer/shimano ermee!
frank en diane schreef:eventuele raad om het op te lossen is welkom.
Een half jaar!? Iets meer tempo achter zetten. Onafhankelijk of het een kapot ding of misschien een los schroefje is mag je van een nieuwe fiets verwachten dat hij niet rammelt. Een dag of twee voor een diagnose lijkt me meer dan genoeg. In het ergte geval moet de fietsenmaker een nieuwe naafdynamo bestellen en die inspaken. Ergens rinkelen een paar belletjes dat hij daar misschien geen zin in heeft, zou kunnen, misschien hoor ik te gemakkelijk belletjes.
Leon
Hallo,

als het goed is mag het ook gezegd worden,

blijkbaar was de jongen die in de fietswinkel werkte vergeten het euvel te melden aan VSF

dat half jaar was ook mijn fout, vermits ik wegens een operatie niet de mogelijkheid had om te fietsen, dacht ik er ook niet meer aan dat ik het euvel gemeld had,

bij de eerste fietstocht viel het me meteen terug op, dus ik fietste naar de handelaar waar ik de fiets had aangeschaft, (ibike te wilrijk, belgie) ditmaal had ik contact met één van de verantwoordelijken, hij mailde mijn probleem meteen door naar VSF Fahrad te Duitsland,

binnen een week kreeg ik bericht dat ik een nieuw voorwiel mocht gaan halen in de winkel,

deze prachtservice van VSF mag toch vermeld worden vind ik.

Frank en Diane
frank en diane schreef:Hallo,

als het goed is mag het ook gezegd worden,

blijkbaar was de jongen die in de fietswinkel werkte vergeten het euvel te melden aan VSF

dat half jaar was ook mijn fout, vermits ik wegens een operatie niet de mogelijkheid had om te fietsen, dacht ik er ook niet meer aan dat ik het euvel gemeld had,

bij de eerste fietstocht viel het me meteen terug op, dus ik fietste naar de handelaar waar ik de fiets had aangeschaft, (ibike te wilrijk, belgie) ditmaal had ik contact met één van de verantwoordelijken, hij mailde mijn probleem meteen door naar VSF Fahrad te Duitsland,

binnen een week kreeg ik bericht dat ik een nieuw voorwiel mocht gaan halen in de winkel,

deze prachtservice van VSF mag toch vermeld worden vind ik.

Frank en Diane
Zeker! Altijd goed om dit soort zaken te vermelden, toch? En nu weer lekker geluidloos fietsen:)!