Additionally, paste this code immediately after the opening tag: andere vork en balhoofd - Forum Wereldfietser

andere vork en balhoofd

Ik heb nu een surly long haul trucker 28 inch. Het probleem is dat het een a-head balhoofd is.

Ik wil liever met een conventioneel balhoofd fietsen is ook makkelijker afstelbaar. Weet iemand misschien welke vork ik het beste kan kopen. Moet natuurlijk ook een ander balhoofd in laten persen.

Mijn frame is groen

Mario
Gewoon niet doen: dat is het simpelste.
Wim
Wim schreef:Gewoon niet doen: dat is het simpelste.
Wim
Die is wel heel kort door de bocht. Je kunt allerlei constructies gaan verzinnen, maar wat is precies het probleem met de Aheadset? Niet genoeg stelmogelijkheden?
Ik vind e-head niet zo simpel verstelbaar. Heb ook net gehoord dat er een spaciale vork in moet ivm de geometrie. Die vork zou 120 euro kosten.

Precies wat Wim zegt: niet doen.

Ik heb wel wat lichamelijke gebreken. Merk als ik heb gefietst, dat ik dan nek pijn en schouder pijn heb. Had ik vroeger nooit last van.

Mario
Als je je stuur hoger wilt dan kan dat bij ahead alleen maar door een stuurpen te monteren die verder omhoog gebogen is (bijvoorbeeld 45 graden). Maar dat gaat prima.
Wim
Wim schreef:Als je je stuur hoger wilt dan kan dat bij ahead alleen maar door een stuurpen te monteren die verder omhoog gebogen is (bijvoorbeeld 45 graden). Maar dat gaat prima.
Wim
Er zijn nog wel wat meer mogelijkheden, zoals stuurbuisverlengers, maar daar wil je eigenlijk niet aan beginnen, dat gaat alleen maar ten koste van de constructie. Je kúnt een verstelbare stuurpen monteren, dan kun je nog wat spelen met de hoek van de stuurpen.
Ik heb geen idee wat voor stuur er nu in zit, maar met een ander stuur kun je de handgrepen ook flink naar boven en/of dichterbij brengen. (riser bar)
Leon
Ik denk dat het probleem is. Toen ik er door de fietsenmaker een balhoofd in liet zetten heeft hij zonder dat ik het wist een stuk van mijn vorkbuis afgezaagd.

Ik vertelde hem dat ik daar niet echt blij mee was.

Mario
supermario schreef:Ik denk dat het probleem is. Toen ik er door de fietsenmaker een balhoofd in liet zetten heeft hij zonder dat ik het wist een stuk van mijn vorkbuis afgezaagd.

Ik vertelde hem dat ik daar niet echt blij mee was.

Mario
Nee, da's wel erg rigoureus... daar gaan je hoogteverstellingsmogelijkheden. Wat was er mis metwat spacers?
Ja dat vroeg ik mij ok af.

Mario
Tja had dan op dat moment gelijk een nieuwe vork geëist van de fietsenmaker.
Ze moeten geen dingen doen die niet gevraagd zijn.
Een vriend van mij heeft ooit 2 marathon plus banden zo moeten kopen.
Hadden ze 2 fietsen verwisseld. Hij had niet eens nieuwe banden nodig. Maar mocht wel 60 euro neer tikken voor die 2 banden.
En hij deed dat ook nog gewoon zonder echt te morren :roll:
Je kunt alsnog een nieuwe vork eisen.

.tsooJ