Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Licht maar klein / zwaar en comfortabel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Licht maar klein / zwaar en comfortabel

Ik had (op advies alhier) een MSR Hubba Hubba (2.3kg inclusief footprint) maar ik wist werkelijk niet wat ik met al die ruimte moest (ruimte in de breedte dan, de tent was niet zo lang als ik zou willen).

Ik heb de tent onlangs verkocht en (via amazon.de) een Vaude Power Tokee UL aangeschaft (gewicht is kaal 833gram, en nog steeds <1kg nu ik er een paar fatsoenlijke haringen (MSR groundhog) en grondzeiltje bij gekocht heb). Kampeeruitrusting (tent, slaapzak, matje) weegt nu bij elkaar 2,3kg...

Het is nogal persoonlijk dus; ik hou ook helemaal niet van smerige tassen in de tent en ik heb liever een kilo lichtere tent dan wat bewegingsruimte voor die paar keren dat het regent; hangt dus ook af van de omstandigheden waarin je wil fietsen.
Glika schreef: Tip: alle tenten worden altijd in een soort tas geleverd. De Biker natuurlijk ook. Ik heb altijd wat diverse nylon stuffzakjes. Buitentent goed vouwen en strak oprollen en in een wat grotere stuffzak doen, koordje dichttrekken. Binnentent idem in zakje. Zo krijg je wat meerdere, maar kleinere, pakketjes en die kan je overal kwijt (haringen & touw, tentstokken, binnentent, buitentent). Je kan het gewicht nu goed verdelen. Ik heb de zak met buitentent altijd op mijn bagagedrager. Indien nat door dauw/condens/regen hou je dit dan buiten de tassen.
Voor het behoud van je tent: deze NOOIT opvouwen! Een tent moet je (lekker makkelijk ook) altijd in een zak proppen. Op deze manier voorkom je dat het doek steeds op dezelfde plaats gevouwen wordt en op deze plekken sneller slijt.
Je raakt een kern van waarheid, maar gewoon wat willekeurig vouwen lijkt mij beter dan echt proppen waarbij je het aantal vouwen verveelvoudigt en ook soms kracht zet op sommige plekken.
Leon