Over een spoorwegovergang blijf ik in het zadel. Voor stoepranden stap ik af en kuilen tracht ik te ontwijken. In noodgevallen de benen stil en even druk op de pedalen houden. Ik kom zeer zelden uit het zadel. Zelfs niet bij ritten boven de 150 km. Goed afstellen en zitten blijven waar je zit.
Bij verkeerslichten hou ik meestal een paal vast. Nooit last van stijve beenspieren of andere ongemakken. Staan op de pedalen kost extra energie. Opschakelen, staan en aanzetten, weer gaan zitten en terugschakelen is mij te veel werk.
Ik rij bijna altijd op de Avaghon S28. Een lichte fiets met een sportieve zit en een comfortabel stalen frame. Mijn Batavus Jakima, met een normaal alu frame en vork, is vergeleken met de Avaghon, op matig wegdek een rammel fiets.
Op een oversized alu frame zal ik nooit gaan rijden. Ook niet op een sloping frame of met een Ahead stuurpen. Gewoon een klassiek diamant-frame en in hoogte verstelbaar stuur. Later mogelijk in titanium met ketting. Als ik 70 ben.
Maar voor ieders lichaamsbouw en gebruiksdoel is een juiste fiets te vinden.
Piet.
Bij verkeerslichten hou ik meestal een paal vast. Nooit last van stijve beenspieren of andere ongemakken. Staan op de pedalen kost extra energie. Opschakelen, staan en aanzetten, weer gaan zitten en terugschakelen is mij te veel werk.
Ik rij bijna altijd op de Avaghon S28. Een lichte fiets met een sportieve zit en een comfortabel stalen frame. Mijn Batavus Jakima, met een normaal alu frame en vork, is vergeleken met de Avaghon, op matig wegdek een rammel fiets.
Op een oversized alu frame zal ik nooit gaan rijden. Ook niet op een sloping frame of met een Ahead stuurpen. Gewoon een klassiek diamant-frame en in hoogte verstelbaar stuur. Later mogelijk in titanium met ketting. Als ik 70 ben.
Maar voor ieders lichaamsbouw en gebruiksdoel is een juiste fiets te vinden.
Piet.