Allereerst; even voorstellen. Tim, 20jaar, woonachtig in Arnhem en fietsenmaker en verkoper van beroep. (of nouja, in opleiding
)
Wat betreft fietsen zit het wel snor, korte periode op de MTB, vervolgens over op de racefiets en voor in de stad een baanfiets.
Voor mijn vakantie heb ik een "klein" tochtje gepland. Florence-Rome.
Omdat ik altijd dingen wil die niet bestaan, of wel bestaan maar niet volgens mijn visie, ben ik min of meer genoodzaakt dit zelf op te bouwen.
vandaar dan ook dit topic. het word een vakantiefiets.
allereerst een verklaring van de titel.
Een naafversnelling achter met twee kettingbladen voor! In mijn ogen: de zekerheid en betrouwbaarheid van een naaf, met de extra optie om eens bij te schakelen met je voorbladen.
de uitwerking hoefde ik ook niet al te lang over na te denken.
onderdelenlijst:
Frame (onbekende fabrikant, gekocht bij CNC-Bike)
Een Alfine naafdynamo ingespaakt met
DT Swiss Alpine III spaken in een
Mavic A319 36gaats velg en
een Continental Touring Plus eromheen om het af te maken.
een stalen starre voorvork met een
Pro M11 balhoofd en een
nog onbekende stuurpen om deze vork op zijn plek te houden.
Een set SKS Bleumels tegen viezigheid met daarboven prijkend een
B&M Lumotec IQ Cyo Senso Plus van 60 Lux.
Voor de aandrijving word er gebruik gemaakt van een
Shimano Alfine hollowtec II crankstel met daarop
TweeFSA bladen van 42 en 39 tands hieroverheen ligt een
Ultegra/XT 8sp ketting die heen en weer word bewogen door een
Shimano FD-440 voorderraileur aangestuurd door
een Alfine 2sp shifter
om de ketting op spanning te houden is er ook een Alfine kettingspanner aanwezig.
Achter vind men een Alfine 8speed naaf
op de zelfde manier gespaakt en berubberd als het voorwiel.
Een Tubus cargo achterdrager
met daarop een B&M Toplight mini
Het zadel is nog onbekend maar word o pzijn plek gehouden door een PRO LT 27.2*400mm zadelpen en een
X-treme zadelpenklem met dubbele inbusbout
Het stuur is een WCW Hornbar vlinderstuur met daaromheen een Schuimding.
om dit geheel tot stilstand te brengen word er een setje Magura HS33tevoorschijn getoverd.
als gadget word er een Female USB in de stuurpen gefreesd met in de stuurpen zelf een omvormer van naafdynamo naar USB dit om de telefoon in leven te houden mocht ik geen stopcontacten tegenkomen.
qua kleurstelling is het eenvoudig.
Alles is zwart, met uitzondering van het frame.
deze is geborsteld aluminium zilver.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473449/p3pb9473449.jpg)
stuur met voorvork. voorvork gaat weg, komt een kortere voor in de plaats, een gat van 10cm tussen band en kroon (en daarmee spatbord, is niet echt mooi). stuurpen gaat er uiteraard ook nog af.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473445/p3pb9473445.jpg)
op een vork die ik nog had liggen, komt een mooie zwarte voor in de plaats.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473440/p3pb9473440.jpg)
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473432/p3pb9473432.jpg)
en zoals hij er as we speak bij staat:
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p4pb9473433/p4pb9473433.jpg)
Dinsdag even langs de werkplaats om een balhoofd te persen, kan ik daarna mooi alle leidingen en kabels aan gaan leggen.
Kritiek? Vragen? Verwensingen?
Ik hoor het graag!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wat betreft fietsen zit het wel snor, korte periode op de MTB, vervolgens over op de racefiets en voor in de stad een baanfiets.
Voor mijn vakantie heb ik een "klein" tochtje gepland. Florence-Rome.
Omdat ik altijd dingen wil die niet bestaan, of wel bestaan maar niet volgens mijn visie, ben ik min of meer genoodzaakt dit zelf op te bouwen.
vandaar dan ook dit topic. het word een vakantiefiets.
allereerst een verklaring van de titel.
Een naafversnelling achter met twee kettingbladen voor! In mijn ogen: de zekerheid en betrouwbaarheid van een naaf, met de extra optie om eens bij te schakelen met je voorbladen.
de uitwerking hoefde ik ook niet al te lang over na te denken.
onderdelenlijst:
Frame (onbekende fabrikant, gekocht bij CNC-Bike)
Een Alfine naafdynamo ingespaakt met
DT Swiss Alpine III spaken in een
Mavic A319 36gaats velg en
een Continental Touring Plus eromheen om het af te maken.
een stalen starre voorvork met een
Pro M11 balhoofd en een
nog onbekende stuurpen om deze vork op zijn plek te houden.
Een set SKS Bleumels tegen viezigheid met daarboven prijkend een
B&M Lumotec IQ Cyo Senso Plus van 60 Lux.
Voor de aandrijving word er gebruik gemaakt van een
Shimano Alfine hollowtec II crankstel met daarop
TweeFSA bladen van 42 en 39 tands hieroverheen ligt een
Ultegra/XT 8sp ketting die heen en weer word bewogen door een
Shimano FD-440 voorderraileur aangestuurd door
een Alfine 2sp shifter
om de ketting op spanning te houden is er ook een Alfine kettingspanner aanwezig.
Achter vind men een Alfine 8speed naaf
op de zelfde manier gespaakt en berubberd als het voorwiel.
Een Tubus cargo achterdrager
met daarop een B&M Toplight mini
Het zadel is nog onbekend maar word o pzijn plek gehouden door een PRO LT 27.2*400mm zadelpen en een
X-treme zadelpenklem met dubbele inbusbout
Het stuur is een WCW Hornbar vlinderstuur met daaromheen een Schuimding.
om dit geheel tot stilstand te brengen word er een setje Magura HS33tevoorschijn getoverd.
als gadget word er een Female USB in de stuurpen gefreesd met in de stuurpen zelf een omvormer van naafdynamo naar USB dit om de telefoon in leven te houden mocht ik geen stopcontacten tegenkomen.
qua kleurstelling is het eenvoudig.
Alles is zwart, met uitzondering van het frame.
deze is geborsteld aluminium zilver.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473449/p3pb9473449.jpg)
stuur met voorvork. voorvork gaat weg, komt een kortere voor in de plaats, een gat van 10cm tussen band en kroon (en daarmee spatbord, is niet echt mooi). stuurpen gaat er uiteraard ook nog af.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473445/p3pb9473445.jpg)
op een vork die ik nog had liggen, komt een mooie zwarte voor in de plaats.
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473440/p3pb9473440.jpg)
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p3pb9473432/p3pb9473432.jpg)
en zoals hij er as we speak bij staat:
![Afbeelding](http://gp1.pinkbike.org/p4pb9473433/p4pb9473433.jpg)
Dinsdag even langs de werkplaats om een balhoofd te persen, kan ik daarna mooi alle leidingen en kabels aan gaan leggen.
Kritiek? Vragen? Verwensingen?
Ik hoor het graag!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)