Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Frankrijk, vlakke route +-250km met aanhangwagen - Forum Wereldfietser

Tips Frankrijk, vlakke route +-250km met aanhangwagen

Ik ben voor deze zomer op zoek naar een route in Frankrijk om te doen met de fietskar (incl. baby) en onze 8-jarige zoon. Daarenboven reizen we niet met tent, dus echt verlaten streken (genre La Brenne) zijn niet ideaal, we hebben immers nood aan overnachtingsmogelijkheden. We zoeken het graag zuidelijk & we mikken op zo'n 250 à 300km in totaal. We reizen door met de auto (die dus ergens blijft staan) dus een lusvorm ware helemaal perfect (maar een treinverbinding lukt ook natuurlijk).

Alvast merci voor de tips!

Koen
Een vlakke route betekent doorgaans een route langs een grote rivier. Maar dat is dan weer geen lus.

Maar wat dacht je van de Loire of het Canal du Midi?
Tijdens de tocht naar Barcelona een dag langs het Canal du Midi gereden. Heerlijk autovrij en veel fietsende gezinnen op zondag. Smalle schaduwrijke paadjes dankzij de bomen. Hier en daar wat hobbelig door de boomwortels, of dat goed gaat met een fietskar met baby.........

Annita
Annita schreef:Hier en daar wat hobbelig door de boomwortels, of dat goed gaat met een fietskar met baby.........
Is hoofdzakelijk het eerste stukje, voorbij Carcassonne wordt het stukken beter en verderop zelfs strak asfalt. :wink:
Zie ook de voies vertes. Link http://www.voiesvertes.com , mmh het wordt geloof ik geen link, google op voies vertes. Zuidwest Atlantische Oceaan, Landes is volgens mij prima te doen. Het stukje bij Hyeres zuidoost Middelandse zee en niet vergeten het eiland Poquerolle ea is ook goed te doen, maar niet zoveel km.
Veel plezier! Wij gaan met kar en 27 kilo hond heuvels oefenen in de Haute Vienne. Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk heengaan en hoe het bevalt.
Rondje meer van Geneve, 200 kilometer vlak asfald lijkt me beter voor de klein en genoeg overnachtings mogelijkheden. Route ook te verlengen om door het rhonedal richting Siders te gaan

Of toch niet zuidelijk genoeg?

succes,
Peter
Niet helemaal Frankrijk maar een rondje Bodensee biedt ook legio overnachtingsmogelijkheden.

Ben
Michael W schreef:
Annita schreef:Hier en daar wat hobbelig door de boomwortels, of dat goed gaat met een fietskar met baby.........
Is hoofdzakelijk het eerste stukje, voorbij Carcassonne wordt het stukken beter en verderop zelfs strak asfalt. :wink:
Ik dacht zowel aan Carcassonne als aan de hobbelige - en soms ook behoorlijk smalle - stukken. Maar je kan natuurlijk makkelijk even van het kanaal afwijken als het pad te slecht, smal of druk is. Voor een achtjarige lijkt Carcassonne me wel fantastisch!
Als je in het hoog seizoen gaat hou er dan wel rekening mee dat het zeker rond die grote meren erg druk kan zijn met mede fietsers .
Ook overnachtingen zal je vooraf moeten boeken zeker met twee kinderen kan je geen risico nemen om alles COMPLET te vinden.
KLaas
Canal du Midi lijkt me interessant, zal ik eens verder naar informeren. Smalle paden aldaar kunnen wel een probleem zijn met de fietskar. Al heb ik de indruk dat hoe dichter bij Bordeaux, hoe beter de wegen? Iemand ervaring met dat Canal de Garonne? Dat stuk is vermoedelijk stukken rustiger (wat me wel aanspreekt eigenlijk).

Welke gids is de beste voor het Canal du Midi/Garonne?

Voorts, inderdaad, plannen en overnachtingen boeken... Ben gewoon om te trekken met rugzak en tent, zonder noemenswaardige voorbereiding, dus dat wordt nog even aanpassen :-)
KoenVO schreef:Voorts, inderdaad, plannen en overnachtingen boeken... Ben gewoon om te trekken met rugzak en tent, zonder noemenswaardige voorbereiding, dus dat wordt nog even aanpassen :-)
In Frankrijk is augustus hoogseizoen, de tweede helft van juli druk de eerste helft van juli best fijn en voor de rest moet je al hopen dat alles open is.
Leon
KoenVO schreef:Al heb ik de indruk dat hoe dichter bij Bordeaux, hoe beter de wegen? Iemand ervaring met dat Canal de Garonne? Dat stuk is vermoedelijk stukken rustiger (wat me wel aanspreekt eigenlijk).
Voorbij Toulouse tot in Bordeaux alleen asfalt.
Wat plaatjes van beide kanalen :wink:
De breedte van het pad langs het Canal du Midi varieert nogal, dit is een paar km ten westen van Carcassonne:

Afbeelding

In 2011 waren er nog gedeelten langs het Canal du Midi die met een fietskar met baby zeker niet te berijden zijn omdat je daar gewoon door een modderig hobbelspoor in het gras moest rijden, maar er wordt aan gewerkt, heb ik begrepen (Zie mijn reisverslag van een fietstocht rond Carcassonne).