Additionally, paste this code immediately after the opening tag: topeak power pack - Forum Wereldfietser

topeak power pack

Hallo,

Heeft iemand hier deze (http://topeak.com/products/PanoBike/mobile_powerpack) al geprobeerd in combinatie met the plug van tout terrain of weet iemand of deze goed gaat werken?

Bedankt,

Rafael
Ik zag hem ook op internet, interessant, maar alles bij elkaar (waterdichte, zonlichtbestendige smartphone-houder + extra voeding) wordt bijna net zo duur als een nieuwe Garmin navi...
Dat houdt mij vooralsnog een beetje tegen om mijn iphone als gps in te zetten op de fiets.
Georg schreef: Dat houdt mij vooralsnog een beetje tegen om mijn iphone als gps in te zetten op de fiets.

Ik gebruik iPhone in deze waterdichte hoes van Topeak. Het is onder 20 euro. De zichtbaarheid van het scherm in de zon valt mee. De bediening is lastig alleen als je normale handschoenen aan hebt. Maar ook daarvoor zijn speciale handschoenen met gevoelige vingers op de markt :
http://tinyurl.com/7ky6pqp
Ik ga de Topeak Power Pack morgen eens bestellen en uittesten.

Eric
@Han: op de site van Topeak zie ik een waterdichte kunsstof hoes voor een smartphone, maar daar staat uitdrukkelijk bij dat gebruik in direct zonlicht/warmte niet goed is voor de inhoud van de hoes...
Dat is toch moeilijk, fietsen doe je (ik) bij uitstek in mooi zomers weer.
Dat zijn allemaal van die dingen die mij toch richting klassieke outdoor GPS drijven...
Hoewel ik graag gewoon m'n iphone zou gebruiken aangezien ik dan slechts 1 (duur) apparaat mee hoef te nemen.

Tot nu toe op de (nog klassiekere) kaart gereden, maar ik ben (bij het volgen van een specifieke voor-uitgezette route) al het mis rijden en omrijden wel zat. Kost me teveel tijd en ergernis.
@Georg: Dat Topeak hoesje is geweldig bij fietsen in regenachtig weer. Bij mooi weer laat ik de iPhone nooit te lang in directe zon op het stuur liggen. Dan doe ik het in mijn jas- of broekzak en af en toe eruit halen om de route te checken. Als ik geen vakjes in mijn fietskleren heb, dan doe ik het om mijn nek met behulp van een speciaal bandje (zelfgemaakt).

Er zijn trouwens ook speciale bandjes om de iPhone om je arm te doen (heb ik nog niet geprobeerd).
Wat betreft powerpacks ben je natuurlijk niet op fietsspecifieke modellen aangewezen. Ik heb een accupack van Just Mobile, die gooi ik gewoon in de tas als ik lang op pad ga, laad ik de iPhone zo'n tweeëneenhalf keer mee op. Er zijn ook modellen die meer op de ipad zijn gericht, daarmee houd je een iPhone wel een weekje aan de praat bij normaal gebruik.

.tsooJ
weet dat ik niet afhankelijk ben van toestellen die specifiek voor de fiets zijn gemaakt maar deze viel op omdat ik deze aan stuur zou kunnen vastmaken.

twijfel alleen of ik deze zal kunnen opladen met the plug, omdat deze geen constante stroom geeft ( als je even stil staat valt deze uit).

was op zoek naar mensen die dit reeds geprobeerd zouden hebben.
Zo'n accupack heeft normaal gesproken geen constante stroom nodig.

Hou er wel rekening mee dat de input maximaal 500 mA is. Voor aan de naafdynamo is dat geen probleem, maar als je wilt laden via het stopcontact gaat het lang duren. Er zijn ook accupacks die twee keer zo snel opladen (1000 mA).