Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 82 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Zoek de verschillen :D

Afbeelding
Matthie9000 schreef:Zoek de verschillen :D

Afbeelding
netjes!!! dat spatbord ;) crank is ook mooi!, nieuwe pedalen, ander logo en geen sloping bovenbuis meer
is je volgende zoektocht een paar nette bidonhouders *geen alu
Niks meer aan doen! :D

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Niks meer aan doen! :D

Henk

kunst en fietswerk
custom made brooks leren frametas!
Een echte koperen bel, Marten heeft ze geloof ik wel liggen.
Ik heb al een maand geleden wat foto's geplaatst, maar er waren nog wat kleine puntjes die veranderd moesten worden. Die zijn nu veranderd en heb er een leuke detail aan toegevoegd, het balhoofd plaatje :) Verder is er verlichting op gekomen en heb ik de NOKON kabels ingekort en crosslinks onder het frame laten lopen. Hierdoor kwamen ze beter uit. Laat de lente maar komen.... Oh nee die is er al. Laat het mooie weer maar komen!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijd voor wat anders.......Ook Shane kan lichtgewicht reizen....

Afbeelding
Brompton cycle touring by shanecycles.com, on Flickr
Shane schreef:Tijd voor wat anders.......Ook Shane kan lichtgewicht reizen....
Ha ha fantastisch! Maar waarom ? Gewoon omdat het kan :wink:
Bromptons zijn ideaal geen gezeur in de trein en niet extra betalen. Dit is wel een 3 speed. Ik van de 6 speed al aan de magere kant in de Eifel. En afdalen met 16 inch is het net niet. Maar het gaat wel.
robert-hart schreef:
Ha ha fantastisch! Maar waarom ? Gewoon omdat het kan :wink:
Brompton lijk me ideaal voor Europa, de VS en misschien de midden oost, De combinatie van stukjes fietsen waar het mooi is en dan makkelijk een stukje met een bus, trein, vliegtuig, boot, liften tot de volgende mooi plek/national park...

A.s weekend kijken of ik het wat vind....

@Eridanos ja dat wordt een uitdaging met 3 versnellingen, heb het wel terug gebracht naar 44x13, maar iets lichter mag ook....

@Robert - ja, ook een klein beetje omdat het kan en is net even anders :wink:
Ik heb een Brompton voor combinatie trips trein + fiets in Nederland. Dat is ideaal. Maar meer dan 5 km vind ik niet meer zo leuk, en bagagevervoer is ook niet de sterkste kant van de Brompton.
Wim
bijna klaar
Mijn nieuwe vakantie fiets is een Kona Jake. Een cyclocrosser waar ik een 'paar' dingen aan veranderd heb. Ander zadel, look pedalen, andere stuur en 28 mm bandjes. Ik zocht namelijk een snelle vakantiefiets. In langzaam fietsen ben ik nooit goed geweest. Daarnaast is het ook een gewoon een trainingsfiets cq reserve fiets voor mijn racefiets. Ik heb dit weekend de Kona eens uitgeprobeerd en er maar meteen een monster training van gemaakt. Ik ben naar de verjaardag van mijn zusje gefietst; 154 km met wind tegen. Blijven slapen en vandaag 154 km terug gefietst met wind mee. En de fiets bevalt uitstekend. Het gemiddelde over 308 km was 27,8 km dus echt traag fietst het niet. Het stuurt net niet zo strak als een koersfiets zonder bagage maar dat is nauwelijks hinderlijk. Dan maar niet op volle snelheid een rotonde over scheuren.

plaatje van onderweg als ik even op het pontje sta te wachten:
Afbeelding
bergbeklimmer schreef:Het gemiddelde over 308 km was 27,8 km dus echt traag fietst het niet.
pff, en ik dacht dat ik doorfiets... maar mooie fiets! Ik weet niet waar jij doorgaans op vakantie gaat, maar denk je niet dat je spatborden gaat missen? Die Schwalbe Durano's heb ik ook, en die rollen prima (hoewel ik er wel wat lucht uit heb laten lopen om comfortabel over klinkers te rijden). Wat weegt ie?
Ik heb er ook spatbordjes opzitten maar die waren dit weekend niet nodig. Met drager en spatbordjes weegt de fiets 11,7 kg. Nog een plaatje:
Afbeelding

En zonder spatbordjes en drager is het gewoon een reserve cq trainings racefiets:
Afbeelding
Hij is prachtig, zonder spatbordjes nog iets mooier dan met.
Één vraag: heb je geen last van de achtertassen? Draaien je hakken daar goed vrij voor langs?
Frank
frank bueters schreef:..Één vraag: heb je geen last van de achtertassen? Draaien je hakken daar goed vrij voor langs?
Frank
Geen enkele last. Ik heb nog zelfs veel ruimte over. Het is een cyclocross fiets en die hebben doorgaans een lange achtervork om 35 mm banden en de bijbehorende modder ruimte te geven.
bergbeklimmer schreef:
frank bueters schreef:..Één vraag: heb je geen last van de achtertassen? Draaien je hakken daar goed vrij voor langs?
Frank
Geen enkele last. Ik heb nog zelfs veel ruimte over. Het is een cyclocross fiets en die hebben doorgaans een lange achtervork om 35 mm banden en de bijbehorende modder ruimte te geven.
Leuk zo'n snelle vakantiefiets, met kennelijk ook een behoorlijk snelle fietser :)
mooie bike,plaatsgenoot.
Zeer mooie fiets! Hoe bevallen schijfremmen op zo'n fiets?