Additionally, paste this code immediately after the opening tag: routesuggestie Indische Himalaya - Forum Wereldfietser

routesuggestie Indische Himalaya

In de zomer van 2012 heb ik een fantastische route in Ladakh gereden, in het gebied ten noorden van Leh door de Nubra-vallei en naar het meer Tso Pangong. Mijn routebeschrijving en foto's zijn toegevoegd aan de website van de reisgids Himalaya by Bike door Laura Stone, http://www.himalayabybike.com/Himalaya_ ... intro.html.

De route (of gedeeltes ervan) is echt een aanrader als je niet genoeg tijd hebt om goed te acclimatiseren en toch diep de Himalaya in wilt. Of als je de klim naar vijfduizend-meter passen niet zo ziet zitten. De wegen zijn beter en vlakker dan de bekende fietsroutes Srinagar-Leh, Leh-Manali en de tocht door Spiti. En belangrijker: er zijn veel minder uitlaatgassen, getoeter en piepende remmen dan op deze doorgaande wegen. De enige hoge pas naar Nubra, de Khardung La, kan makkelijk met de bus gedaan worden waardoor je nauwelijks acclimatisatietijd nodig hebt. Je komt tot vlakbij de Pakistaanse en Tibetaanse grenzen, met een interessante culturele overgang van Boedhistische dorpjes naar een moslimuithoek van India. Homestays geven je letterlijk een kijkje in de keuken van het rurale leven.

Je leest het: na vijf maanden fietsen in de Indische Himalaya ben ik laaiend enthousiast over deze een-tot-drie-weekse route!

De hele website is onlangs bijgewerkt, dus mocht je binnenkort richting de Himalaya vertrekken, bekijk dan nog even de laatste info.
Getverdillekes wat een geweldige site en aanvulling op het boek Himalaya by bike! Hij staat in mijn 'favorieten'.
Dank!
Loes
Mooi tip, bedankt :D
Sowieso is haar boek een van de mooiste fietsboeken die ik ken. Lekker om bij weg te dromen.