Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke route naar Rome, tips? - Forum Wereldfietser

Welke route naar Rome, tips?

Hoi,

Dit jaar gaan we naar Rome fietsen. Tot Italië willen we de route van Banjaminse aanhouden. Daarna zijn er veel verschillende tracks beschikbaar. We houden van natuur, rustige campings en verharde autoluwe wegen zoals veel van ons denk ik...

De volgende keuze momenten zijn we nog niet uit.

Keuze 1:
Afbeelding

Keuze 2:
Afbeelding

Tips zeer welkom.

Rogier & Anneloes
Tip: Neem ook de gratis Openfietsmap Europa mee op je GPS, laat ook hoogtelijnen zien, misschien heb je er wat aan.

Ik zou verder San Gimignano en Sienna niet overslaan.

Afbeelding
De tovenaar schreef:Ik zou verder San Gimignano en Siena niet overslaan.
Siena wil je inderdaad niet missen, maar in San Gimignano vond ik tussen de ca. 100 winkeltjes er niet één die niet volledig op de busladingen toeristen gericht was. Als je hedendaags Italié wilt zien moet je daar dus niet zijn.
Een paar dagen na deze teleurstelling zal ik even op een eenvoudig maar zonnig terrasje met plastic stoeltjes in een stad die niet eens in de gids stond, op een plein met een kerkje dat zeker 800 jaar oud was en waar een loslopende hond tegen piste; een mama met schort bracht me de koffie terwijl ze tegelijk de kinderen opvoedde (ik zal maar niet citeren) en de plaatselijke dronkaard toesprak. Op het plein kwamen twee auto's bijna in botsing, wat ik niet opgemerkt zou hebben als er daarna geen vocale krachtmeting ontstaan zou zijn die ik hier óók niet ga citeren. Italië!
Leon
Prima keuze om naar Italie toe de eerste, enige, échte route te nemen. De Spuegenpas is een schitterende binnenkomer: van het overgeorganiseerde Zwitserland naar het losse Italie. Daar waar Dries van Agt ooit zijn legendarische uitspraak deed: "De ware pegrim komt op de fiets boven!"
Hej!
Zelf fietste ik de meest oostelijke variant van de Hans Reitsma route. Zoals Leon ook aangeeft, het "echte" Italië beleef je (volgens mij) in onbekende, kleine, niet toeristische dorpjes en steden. Zo'n plaatsen kom je zeker tegen op de Reitsma Route. Als "trekker" ben je mijns inzien ook niet echt optimaal geëquipeerd om in overvolle toeristische trekpleisters rond te hangen.

have fun!
Frank
Hoi hoi,

Ik vertrek eind deze maand op de fiets naar Rome, ook via de Benjaminse route.
En natuurlijk over de Spügenpas, ook wil ik daar nog enkele cols meer fietsen.
In totaal wil ik er 3 weken over doen, het is maar een "tussendoortje".

Mijn route heb ik samengesteld door alle tracks aan elkaar knuppen en heb er in totaal 2 tracks van gemaakt. [ik begin het te leren :wink: ].

Let op, ik ga met de City Night line van Rome naar Munchen, deze nemen echter geen fietsen mee. De fiets laat ik ophalen en thuis bezorgen.

Henk

kunst en fietswerk