Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Basecamp (Mac OS X): Alles weg - Forum Wereldfietser

Garmin Basecamp (Mac OS X): Alles weg

Ik had base camp gedownload op mijn mac computer. Van open fietsmap had ik de kaart benelux en de kaart van Eropa gedownload. Na wat oefenen en een lange fietsroute te hebben gedownload verdween plots alles van mijn scherm, in de plaats kwam er "base camp is onverwacht gestopt probreer opnieuw", maar wat ik ook doe het lukt niet meer om op base camp te geraken. Ik heb ook alles eens gewist om daarna base camp opnieuw te installeren maar het lukt niet meer. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Groetjes.
tirre schreef:Ik had base camp gedownload op mijn mac computer.
Misschien een windowscomputer kopen ?? Basecamp doet het erg goed op Windows 8 8) :wink:

Maar serieus, wel duidelijk uitleggen wat je gedaan hebt want dit verhaal is in mijn ogen wel wat vaagjes :?
Ik heb totaal geen ervaring met mac osx, maar je zou het programma van javawa kunnen proberen: http://www.javawa.nl/gmtk.html. Misschien dat er nog ergens een restje van een kaart staat die de boel in de war stuurt.

Geen idee of dat het probleem is, maar je kan het proberen.
Heb je alles van Basecamp gewist? Of alleen het programma in de Programma map?

Maak eerst een backup van je kaarten met GMTK, die kun je dan later weer makkelijk terugzetten als Basecamp weer werkt.

In Bibliotheek/Application Support/Garmin staan ook nog bestanden van Basecamp. De instellingen van het programma staan hierin, dus als daar een probleem mee is, dan zal de opnieuw geïnstalleerde versie van Basecamp hier ook problemen mee hebben.

Bij (Mountain) Lion is de Bibliotheek map onzichtbaar in Finder. Je kunt er bij die versies in komen door in de Finder de ‘Ga naar map…’ functie in het menu Ga te kiezen en dan door ~/Library te typen. Click dan op de Application Support map en wis alleen de Garmin map. Probeer nu om Basecamp opnieuw te installeren.
Dit klinkt als een beschadigde database van BaseCamp. En het Advies om alles van Garmin uit de gebruikers bibliotheek te verwijderen is niet nodig, maar het kan zijn dat het wel nodig is om de BaseCamp database te verwijderen.

Via het advies van Frank kom je wel daar in de buurt om het bestand te verwijderen.

~/Library/Application Support/Garmin/BaseCamp/Database/4.1/AllData.gdb
Basecamp en mac osx zuigen intens!
Het blijft klappen en onstabiel draaien.
Lijkt wel of ze bij garmin niet willen dat het fatsoenlijk werkt.
Ik gebruik het alleen maar om snel te kijken.
Plannen en kaarten overzetten dan schakel ik over op win7 met alles op een ssd.
Ik zou niet overstappen op Windows, BaseCamp voor Windows stopt er hier ook af en toe mee.

Het aantal keren dat BaseCamp Mac bij mij stopt is niet vaak. Wel heb ik gemerkt als je veel gaat schuiven en verplaatsen van gegevens in lijsten en lijstmappen dat de kans op een crash redelijk aanwezig is. Maar verder eigenlijk niet.

En een kapotte database heb ik alleen gehad tijdens een update van BaseCamp. Die is toen gerepareerd door een Garmin US engineer.
Gelukkig nog geen last van crashes gehad. Wel dat Basecamp erg traag wordt als er veel tracks/routes en waypoints in de database zitten. Bijv. nadat ik de knooppunten database van Jan Kelder er ook nog eens bij had gezet duurde het starten heel lang. Nu heb ik niet de nieuwste generatie iMac, maar langzaam is mijn computer niet.
Wel, die knooppunten van Jan, die laten bij mij zelfs MapSource heel erg traag werken :) veel te veel informatie :)

Maar of je nu de Windows of Mac versie neemt van BaseCamp, beide zijn met veel data traag. Dus probeer ik alles wat ik niet nodig heb gewoon erbuiten te laten en als ik het nodig heb, dan importeer ik dat en daarna verwijder ik het weer of exporteer het (soms dagen/weken later). Meeste routes/tracks zijn vrij passief (meer een archief) en dat hoef ik niet in BaseCamp te hebben.

In plaats van alle tracks van Jan in te lezen, kun je beter de website gebruiken en eenvoudig je route bij elkaar klikken: http://www.javawa.nl/fietsroutenetwerk.html
Ik heb een extra windows7 bakkie met een ssd waar de kaarten ook op staan met 8gb intern en een snelle duo processor en snelle 1gb ati videokaart speciaal voor basecamp.
Dat draait erg snel in tegenstelling tot mijn macbook waar het crash na crahs is.
Ik zal Woensdag eens op mijn werk kijken daar heb ik een imac i7, 16gb met fusion drive kijken hoe het daar loopt.
Ik geloof dat dit allemaal power users zijn :) arme eerste poster.

(hier een Hackintosh met i7, 24Gb mem, 128Gb SSD bootdisk, 500Gb 10k drive voor de kaarten en in BaseCamp Mac de cache op 5gb gezet (videokaart ook 1gb ati), maar ook een MacBook (2008) met 4Gbmem , 500Gb ssd).
Frank schreef:Heb je alles van Basecamp gewist? Of alleen het programma in de Programma map?

Maak eerst een backup van je kaarten met GMTK, die kun je dan later weer makkelijk terugzetten als Basecamp weer werkt.

In Bibliotheek/Application Support/Garmin staan ook nog bestanden van Basecamp. De instellingen van het programma staan hierin, dus als daar een probleem mee is, dan zal de opnieuw geïnstalleerde versie van Basecamp hier ook problemen mee hebben.

Bij (Mountain) Lion is de Bibliotheek map onzichtbaar in Finder. Je kunt er bij die versies in komen door in de Finder de ‘Ga naar map…’ functie in het menu Ga te kiezen en dan door ~/Library te typen. Click dan op de Application Support map en wis alleen de Garmin map. Probeer nu om Basecamp opnieuw te installeren.
Ik dacht dat ik alles gewist had maar inderdaad in de bibliotheek stonden nog bestanden van basecamp ik heb deze bestanden gewist, en jawel hoor, ik kan opnieuw basecamp downloaden.
Bedankt voor de tip?
Groetjes
Ik werk ook met een echte computer -> Mac :wink: en werk met Garmin Basecamp. Probleem wat jij omschrijft heb ik nog nooit gehad. Wat Frank zegt: uit het Dock betekent nog niet uit de Mac.

Evengoed succes! Aart