Hallo collega fietsliefhebbers.
Onlangs heb ik een nieuwe (2e hands) fiets aangeschaft, een Koga.
Nu viel mij gelijk al een lichte knik in de opstaande vork op van de achtervork aan de kant van het derrailleur.
Volgens de verkoper heeft hij er eens een botsing mee gehad en draaide hier ook niet omheen, hij heeft de fiets vervolgens na laten kijken bij de fietsenmaker en deze hebben deze achtervork gericht/ teruggebogen ..... maar voor de rest merk je hier niks van werd mij verzekerd en is het allemaal prima in orde.
Normaal gesproken zou ik nu weglopen maar ik was toch wel gecharmeerd van de fiets en ik kon deze ook voor een mooie prijs meenemen.
Heb het wiel eruit gehaald en deze ging er netjes in en uit en zo op het oog draaide deze mooi in het midden, hier kon ik niks aan zien.
Nu heb ik een stukje gefietst, losse handen fietsen ging prima en ook alle
[/img]versnellingen liepen soepel. Het fietst gewoon heel goed zonder opmerkingen, alleen het idee dat ik weet dat er een knikje in het frame zit zat mij niet helemaal lekker.
Toch uiteindelijk de fiets meegenomen...
Thuisgekomen alles even gesmeerd en schoongemaakt, ketting en tandwielen.
Toen was het even schrikken , zag ik daar nu precies bij de het uiteinde van de stang ter hoogte van de lasnaad een haarscheurtje, @#@#!!! was mijn reactie ongeveer.
De vraag is nu , kan ik hier op doorfietsen zonder probleem of gaat dit onherroepelijk mis in de toekomst ?
Kan dit gerepareerd worden, dus gelast...?
Het is de rechterstang en precies onder de lasnaad wat aan de rechterkant.
Onlangs heb ik een nieuwe (2e hands) fiets aangeschaft, een Koga.
Nu viel mij gelijk al een lichte knik in de opstaande vork op van de achtervork aan de kant van het derrailleur.
Volgens de verkoper heeft hij er eens een botsing mee gehad en draaide hier ook niet omheen, hij heeft de fiets vervolgens na laten kijken bij de fietsenmaker en deze hebben deze achtervork gericht/ teruggebogen ..... maar voor de rest merk je hier niks van werd mij verzekerd en is het allemaal prima in orde.
Normaal gesproken zou ik nu weglopen maar ik was toch wel gecharmeerd van de fiets en ik kon deze ook voor een mooie prijs meenemen.
Heb het wiel eruit gehaald en deze ging er netjes in en uit en zo op het oog draaide deze mooi in het midden, hier kon ik niks aan zien.
Nu heb ik een stukje gefietst, losse handen fietsen ging prima en ook alle
Toch uiteindelijk de fiets meegenomen...
Thuisgekomen alles even gesmeerd en schoongemaakt, ketting en tandwielen.
Toen was het even schrikken , zag ik daar nu precies bij de het uiteinde van de stang ter hoogte van de lasnaad een haarscheurtje, @#@#!!! was mijn reactie ongeveer.
De vraag is nu , kan ik hier op doorfietsen zonder probleem of gaat dit onherroepelijk mis in de toekomst ?
Kan dit gerepareerd worden, dus gelast...?
Het is de rechterstang en precies onder de lasnaad wat aan de rechterkant.
![Afbeelding](http://i50.tinypic.com/2dsocxh.jpg)