Additionally, paste this code immediately after the opening tag: derailleurwieltjes Rohloff kettingspanner - Forum Wereldfietser

derailleurwieltjes Rohloff kettingspanner

Die derailleurwieltjes die standaard in de Rohloff kettingspanners zitten, hebben die dezelfde inbouwbreedte als derailleurwieltjes in laten we zeggen een Shimano-derrailleur?
Met andere woorden kan ik die door eender welk ander type/merk vervangen (de diameter van de wieltjes uiteraard buiten beschouwing gelaten)?

Ik heb ze voorlopig zelf nog niet opgemeten aangezien ik hier niet onmiddelijk vergelijkingsmateriaal bij de hand heb maar wellicht heeft iemand hier daar al wel ervaring mee.

Alvast bedankt!

Greetz,
Bram
cycloantverpia schreef:Die derailleurwieltjes die standaard in de Rohloff kettingspanners zitten, hebben die dezelfde inbouwbreedte als derailleurwieltjes in laten we zeggen een Shimano-derrailleur?
Met andere woorden kan ik die door eender welk ander type/merk vervangen (de diameter van de wieltjes uiteraard buiten beschouwing gelaten)?

Ik heb ze voorlopig zelf nog niet opgemeten aangezien ik hier niet onmiddelijk vergelijkingsmateriaal bij de hand heb maar wellicht heeft iemand hier daar al wel ervaring mee.

Alvast bedankt!

Greetz,
Bram
het zijn standaard Taxcwieltjes, uit mijn hoofd de Shimano compatibele 8v versie
Dankje, Marten! Bliksemsnel zoals altijd... :D

Aangezien het blijkbaar standaardwieltjes zijn, indien nog iemand aanvullingen of positive/negatieve ervaringen heeft met bepaalde merken :arrow: die zijn altijd welkom. :wink:

Greetz,
Bram
Ik heb goede ervaringen met Tacx.
cycloantverpia schreef:Dankje, Marten! Bliksemsnel zoals altijd... :D

Aangezien het blijkbaar standaardwieltjes zijn, indien nog iemand aanvullingen of positive/negatieve ervaringen heeft met bepaalde merken :arrow: die zijn altijd welkom. :wink:

Greetz,
Bram
er zijn ook uitvoeringen met rvs kogellagertjes, mocht je wat te kiezen willen hebben
Ik heb nu BBB-wieltjes en merk geen verschil tov de oorspronkelijke shimano.
In een r-naaf maakt het uiteraard nog minder uit want je hoeft niet te schakelen.
Leon