Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Saoudi Arabië | verbod fietsen voor vrouwen opgeheven! - Forum Wereldfietser

Saoudi Arabië | verbod fietsen voor vrouwen opgeheven!

Fietsen staat symbool voor vrij zijn. Maar in sommige landen is vrijheid niet vanzelfsprekend - zeker niet voor vrouwen. Onlangs maakte de Saoudische regiseur Haifaa Al Mansour een film over dit thema. Wadjda is een film over een meisje dat graag wil fietsen. Maar fietsen is verboden voor meisjes in Saoudi Arabië. Maar Wadjda is eigenwijs en bevecht de regels net zoals de regisseuse Haifaa Al Mansour. Filmen in het openbaar is namelijk ook verboden in Saoudi Arabië. Haifaa heeft haar prachtige film dan ook moeten regisseren vanuit een geblindeerd busje en communiceerde via zenders met haar spelers.

Als fietser, filmer en vrouw volg ik Haifaa Al Mansour al een poosje. En tot mijn vreugde twitterde ze net dat de religeuze politie de ban heeft opgeheven - vrouwen mogen fietsen in Saoudi Arabië! Hoera! Lang leve Wadjda! Lang leve alle vrouwen die koppig tegen de regels in gaan! We zullen ze nodig hebben want fietsen mag nu nog alleen onder begeleiding van een man. Next step to take! :D



ABCNews

Alarabiya


Bron
Dat lijkt me een goede zaak, dat fietsen onder begeleiding van een man.
Vrouwen vallen vaak van hun fiets,zo is mijn ervaring. :-)
Een helpende hand van een heer is dan wel zo veilig.
Georg schreef:Dat lijkt me een goede zaak, dat fietsen onder begeleiding van een man.
Vrouwen vallen vaak van hun fiets,zo is mijn ervaring. :-)
Een helpende hand van een heer is dan wel zo veilig.
Kuuukelukuuuuuuuu!
Ha die Blanche,

Helaas mogen vrouwen in Saoedie Arabie, behalve onder begeleiding van een man, ook alleen maar in recreatiegebieden fietsen en niet voor dagelijks verkeer in de stad.
Wellicht een beging.
Vrouwen in dat land kunnen er troost aan hebben dat er zelfs in Nederland Kuuukelukuuuuuuuu!-kraaiende personen zijn van het mannelijke geslacht.
bert sitters schreef:Ha die Blanche,

Helaas mogen vrouwen in Saoedie Arabie, behalve onder begeleiding van een man, ook alleen maar in recreatiegebieden fietsen en niet voor dagelijks verkeer in de stad.
Hmm, is Chop-Chop Square nu stad of recreatiegebied? :roll: