Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht lichtgewicht regenjas - ventilatie en goed zichtbaar - Forum Wereldfietser

Gezocht lichtgewicht regenjas - ventilatie en goed zichtbaar

Hallo,

Ik google me een ongeluk want ik ben op zoek naar een lichtgewicht regenjas met klein pakformaat gemaakt van ademend materiaal. Deze jas moet bovendien te sluiten ventilatie openingen aan de zijkant/oksels hebben. En goed zichtbaar zijn met slecht weer - bij voorkeur licht oranje. Een hoop wensen maar wellicht dat een van jullie iets weet?

Alvast bedankt!

Blanche
Ik heb een Jack Wolfskin. "Stormlock Active" staat er in, en nog wat andere kretologie. Ik denk dat ze na tweeëneenhalf jaar toch weer andere modellen hebben, ze hebben nogal veel modellen altijd.
Ik heb hem in een IRL-winkel gekocht omdat ik mijn vorige IRL-kwijt was :oops:
Voldoet aan je beschrijving, al schijnt hij officieel niet als regenjas te boek te staan.
Ik heb hem vooral voor in de tas :D
Leon
Blanche schreef:Ik google me een ongeluk want ik ben op zoek naar een lichtgewicht regenjas met klein pakformaat.
Hee toevallig, ben ik net ook aan het doen!
Vond iig op een zweeds fietsforum deze drie tips, misschien heb je er ook wat aan:

. de Newline, reflecterend geel, opgerold zo groot als een tennisbal en denk geen ventilatie openingen maar dat is voor mij geen eis want geloof daar toch niet in. (nat word je toch wel)
http://www.maxpuls.se/product_info.php?products_id=2841

. de kanariegele Endura Pakajak, wel met ventilatie en goedkoper.
http://www.cyclestore.co.uk/productDeta ... goryID=206

. de Loeffler of Löffler van Goretex maar daar zal denk ik wel een prijskaartje aan hangen
http://www.loeffler.at/en/Herren/Bike/J ... Jacket-GTX

maar mijn zoektocht is nog maar net begonnen en wie weet vind ik er één in het oranje!

Groet, Yopie
Zonder pitzips en capuchon, maar wel fel-oranje en voldoet aan de EN1150-norm:
Mavic Vision H2O

Zonder pitzips maar wel MVTR-ademend van 25.000 en fel-geelgroen ('Vivid Green"):
Montane Womens Minimus Mountain Jacket

Met ventilatie maar een stof die zelf niet zoveel doorlaat (en zonder capuchon), felgeel:
Endura Wmn's Gridlock Jacket

Oranje ("Turmeric Orange"), met pitzips en zover ik weet redelijk ademend (DeLuge DWR erg goede ervaringen mee):
Patagonia Women's Torrentshell Jacket

Ik zie net dat Gore Bikewear geen fietsjacks heeft voor dames. Althans niet in opvallende kleuren. :wink:
Ja, je wil wel veel... . :) Daar heb ik ook geregeld last van en wanneer ik uiteindelijk iets vind dat redelijk in de buurt komt en dan blijkt dat 698,57 euro te kosten, ex btw., net (factor 5) boven budget.
Deze http://www.vaude.com/de-DE/Produkte/Fra ... xid-1.html van Vaude komt misschien wel redelijk in de buurt?
Castelli Leggero jacket, in wit, zwart en neon, heren- (Leggero) of dames-snit (Leggera)?
Sportful hotpack (evt no rain). 87 gram en echt niet groter dan een tennisbal.
Het mijne (geen no rain versie) voldoet al een paar jaar. Prima voor een bui van een uur of twee. Langer dan dat rij ik toch niet in de regen. Nat wordt je uiteindelijk toch van je eigen zweet, ventilatie of niet.
Bedankt allemaal voor de tips! En de winnaar is ....
Robertjan schreef:Oranje ("Turmeric Orange"), met pitzips en zover ik weet redelijk ademend (DeLuge DWR erg goede ervaringen mee):
Blanche schreef:Bedankt allemaal voor de tips! En de winnaar is ....
Robertjan schreef:Oranje ("Turmeric Orange"), met pitzips en zover ik weet redelijk ademend (DeLuge DWR erg goede ervaringen mee):
Toch wel een oranje hè. Zodat ze kunnen zien waar je vandaan komt.
Jup! Maar toch eentje van een ander merk - de Marmot precip
De andere jas was namelijk moeilijk te bestellen.
Heeft iemand ervaring met het relatief nieuwe Gore Tex Active Shell?
Dat is ook heel licht, maar werkt het ook, voor vakantiefietsers?
Blanche schreef:Jup! Maar toch eentje van een ander merk - de Marmot precip
De andere jas was namelijk moeilijk te bestellen.
Ging dat niet rechtstreeks op de website van Patagonia? Ging prima de laatste keer dat ik er wat bestelde.