Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute naar Leipzig? - Forum Wereldfietser

Fietsroute naar Leipzig?

Dag allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Jeroen, 36 jaar en heb een fiets.
Met die fiets ben ik de afgelopen jaren naar Praag/Berlijn/Amsterdam gefietst.
Nu heb ik het plan om komende zomer naar Leipzig te fietsen. Wil namelijk graag eens de lucht in de Thomaskirche inademen.

Kan iemand mij vertellen of er ook een bestaande fietsroute bestaat die vanuit Nederland langs Leipzig gaat?

Tips/trics zijn altijd welkom.

Bvd!
Bestaande fietsroute langs Leipzig ken ik niet zo.
Je zou de Eurovelo 2 of de R1 of de Hanzefietsroute kunnen nemen tot zo'n beetje Magdeburg. Dan gaat er een Duitse route D11 (Ostsee-Oberbayern) naar het zuiden waar je op een gegeven ogenblik vanaf moet om naar Leipzig te fietsen. Zie ook hier
Ken je de site www.radweit.de? Hier vind je veel fietsroutes door heel Duitsland. Het kost enige moeite de site te ontcijferen, maar het is zeer de moeite waard. Gek genoeg heb ik op dit forum nog nooit een verwijzing naar deze site gevonden. De routekaartjes kun je downloaden, er wordt aangegeven hoe druk het op de wegen is en uit welke ondergrond de weg bestaat. Als je veel in Duitsland fietst zeer de moeite waard.
Plan je route eens met de Europese fietsrouteplanner (www.fietsrouteplanner.eu) . Al naar gelang je wensen natuurlijk even spelen ermee, maar als je tijd hebt: naar Berlijn via R1, en dan de route Berlijn-Leipzig oppakken. Of ruim voor berlijn vanaf halle de Elster radweg (http://www.elsterradweg.de/) oppakken.

Fiets je de hele route via bordjes en over fietsvriendelijke wegen (waar mogelijk) omdat het uitgezette fietsroutes zijn.
Ben de Valk schreef:Ken je de site http://www.radweit.de?
Dat is inderdaad een geweldige site, zeldzaam onoverzichtelijk en warrig weliswaar, maar zeer informatief. Kijk maar eens naar de printbare topokaartcompilaties, waarop fietsroutes op één A4'tje in elkaar zijn gelegpuzzeld. Monnikenwerk!
Nou, ik zou niet alleen volstaan met de lucht van de Thomas (en Nicolai?)kirche inademen, maar ook een "Jauchzet, frolocket und preiset die Tage" aanheffen.
Via de Elberadweg kan je in de buurt komen, bijvoorbeeld Dresden (waar JSB titulair aan verbonden was)
De Elberadweg kan je bereiken via de Vecht, Geestradweg en de Allerradweg.
Veel succes,
Tjitte