Sinds half januari heb ik deze nieuwe Stevens in mijn bezit:
![Afbeelding](http://img853.imageshack.us/img853/5629/130210fietsfietstas001.jpg)
Mijn eerste ontgoocheling kwam nog voor ie geleverd werd: ik was overeengekomen met mijn fietsmaker dat ie er andere banden zou op steken: de Continentals Contact 2 extralight vond ik te weinig profiel hebben voor mijn meeste ritjes waar soms wel wat modder op de weg ligt, dus had ik gekozen voor de Schalbe Marathon mondial 28*1,75.
Deze waren echter te hoog: achterwiel kan niet draaien doordat de band tegen een bout van de achterdrager komt (achterdrager is verbonden met spatbord). Vond ik redelijk ontgoochelend. Dan heb ik maar gekozen voor Coninentals Travelcontacts in 42mm breedte. Deze passen wel.
Liever had ik toch wel meer ruimte gehad tussen wiel en spatbord. Die spatbordjes zijn overigens nogal rammelkastjes als de weg niet heel vlak is.
Ik heb nu al enkele ritjes gedaan, een totaal van pakweg 150km, steeds met twee fietstassen omdat ik onderweg nog andere dingen doe zoals geocaching en birdwatching. De fiets ziet er dan zo uit:
![Afbeelding](http://img266.imageshack.us/img266/6821/130210fietsfietstas006.jpg)
Deze zelfgemaakte fietstassen schudden wel wat bij putten in de weg en veroorzaken wat slijtage door wrijving tegen de drager. Aan de ene kant ziet dat er normaal uit:
![Afbeelding](http://img203.imageshack.us/img203/7599/130210fietsfietstas003.jpg)
Maar aan de andere zijde springt de lak er van. Het is zelf zo dat na het wassen, als ik hem wat afblaas met de compressor, er stukken lak afspringen door de passerende lucht:
![Afbeelding](http://img803.imageshack.us/img803/2510/130210fietsfietstas004.jpg)
Volgens mij is er hier toch sprake van een slechte hechting van de lak aan het aluminium (?). Ik neem eens contact op met mijn fietsmaker.
Toen ik eerder een mailtje stuurde naar het contactadres op de website van Stevens, m.b.t. die spatborden en banden (hoe zal ik nu ooit weten welke banden passen en welke niet? - als een marathon mondiaal 46mm niet kan draaien, zal een marathon mondial 42mm ook niet ideaal zijn, ook al leggen ze er vanuit de fabriek 42mm continentals op), kreeg ik dit schamel antwoordje (wat nu misschien nog wel te begrijpen valt - men kan/wil niet zo maar naar iedereen antwoorden):
Wat denken jullie? Is dit normaal en moet ik wekelijks met mijn matte-zwarte-verf-spuitbus passeren, of moet ik hier 'een zaak' van maken?
![Afbeelding](http://img853.imageshack.us/img853/5629/130210fietsfietstas001.jpg)
Mijn eerste ontgoocheling kwam nog voor ie geleverd werd: ik was overeengekomen met mijn fietsmaker dat ie er andere banden zou op steken: de Continentals Contact 2 extralight vond ik te weinig profiel hebben voor mijn meeste ritjes waar soms wel wat modder op de weg ligt, dus had ik gekozen voor de Schalbe Marathon mondial 28*1,75.
Deze waren echter te hoog: achterwiel kan niet draaien doordat de band tegen een bout van de achterdrager komt (achterdrager is verbonden met spatbord). Vond ik redelijk ontgoochelend. Dan heb ik maar gekozen voor Coninentals Travelcontacts in 42mm breedte. Deze passen wel.
Liever had ik toch wel meer ruimte gehad tussen wiel en spatbord. Die spatbordjes zijn overigens nogal rammelkastjes als de weg niet heel vlak is.
Ik heb nu al enkele ritjes gedaan, een totaal van pakweg 150km, steeds met twee fietstassen omdat ik onderweg nog andere dingen doe zoals geocaching en birdwatching. De fiets ziet er dan zo uit:
![Afbeelding](http://img266.imageshack.us/img266/6821/130210fietsfietstas006.jpg)
Deze zelfgemaakte fietstassen schudden wel wat bij putten in de weg en veroorzaken wat slijtage door wrijving tegen de drager. Aan de ene kant ziet dat er normaal uit:
![Afbeelding](http://img203.imageshack.us/img203/7599/130210fietsfietstas003.jpg)
Maar aan de andere zijde springt de lak er van. Het is zelf zo dat na het wassen, als ik hem wat afblaas met de compressor, er stukken lak afspringen door de passerende lucht:
![Afbeelding](http://img803.imageshack.us/img803/2510/130210fietsfietstas004.jpg)
Volgens mij is er hier toch sprake van een slechte hechting van de lak aan het aluminium (?). Ik neem eens contact op met mijn fietsmaker.
Toen ik eerder een mailtje stuurde naar het contactadres op de website van Stevens, m.b.t. die spatborden en banden (hoe zal ik nu ooit weten welke banden passen en welke niet? - als een marathon mondiaal 46mm niet kan draaien, zal een marathon mondial 42mm ook niet ideaal zijn, ook al leggen ze er vanuit de fabriek 42mm continentals op), kreeg ik dit schamel antwoordje (wat nu misschien nog wel te begrijpen valt - men kan/wil niet zo maar naar iedereen antwoorden):
Wat persoonlijke contactgegevens van die vertegewoordiger heb ik hier weggelaten.Hallo, contact aub U dealer, de specs voor de fietsen zijn in de folder en internet.
Met vriendelijke groeten
Vertegenwoordiger Stevens Nederland
47929 Grefrath
Wat denken jullie? Is dit normaal en moet ik wekelijks met mijn matte-zwarte-verf-spuitbus passeren, of moet ik hier 'een zaak' van maken?