Er zijn een paar mogelijkheden, die allemaal hun voor- en nadelen hebben. De eerste mogelijkheid is een ander of breder stuur. Zelf zou ik nooit met een vlinderstuur willen rijden, maar als jij er gelukkig mee bent zou ik geen ander stuur nemen.
De tweede mogelijkheid is een smallere tas te kopen. Vaude maakt ook kleinere stuurtassen. Grote stuurtassen met veel erin hebben toch al een slechte invloed op het stuurgedrag van je fiets.
Tot slot kun je een langere beugel gebruiken, zodat je tas wat meer naar voren komt te zitten. Met vlindersturen is dat vaak nodig: http://www.klickfix.de/lenkeradapter.htm Als het maar om een paar millimeter verlenging gaat (misschien is dat genoeg) is er niet zoveel aan de hand, maar bij een echt langere beugel heb je het nadeel is dat je fiets daar juist nog slechter van gaat sturen, omdat het gewicht nog verder naar voren komt te zitten. Bij een grote zware tas is dat extra nadelig.
Kortom, als het even kan zou ik die stuurtas omruilen voor een smaller exemplaar.
Wim