Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Enquete] Vragenlijst zonnelader, mobiele energie van de zon - Forum Wereldfietser

[Enquete] Vragenlijst zonnelader, mobiele energie van de zon

Beste fietsreizigers,

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar draagbare zonneladers. Dit zijn externe accu’s welke ook opgeladen kunnen worden via een zonnepaneel wat erin verwerkt of aan bevestigd zit. Met een zonnelader is draagbare apparatuur op te laden zoals mobiele telefoons, digitale camera’s, en tablets. Met het onderzoek wil ik een beeld krijgen van wat Nederlandse fietsreizigers van zonneladers vinden. Het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 10 a 15 minuten.

Het zou mij heel erg helpen als u deze vragenlijst zou willen invullen. Naast het feit dat ik het erg op prijs stel als u deze vragenlijst invult verloot ik ook een zonnelader (ter waarde van €50,-) onder de mensen die de vragenlijst hebben ingevuld. De antwoorden zullen anoniem worden verwerkt.

De vragenlijst staat op: https://www.surveymonkey.com/s/VragenlijstZonnelader

Hartelijk dank,

Arjan, student Small Business

[moderator]Verplaatst naar Kletspraat [/moderator]
Arigo schreef:Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar draagbare zonneladers.
Niemand wat te klagen over deze interessante enquête? 8)
Nou vooruit dan: ik vond geen plekje in de enquete om te klagen over het 'duurzame' karakter van zonneladers. Het bakken van zonnecellen gaat niet vanzelf, en zo'n vakantielader zal een groot deel van de tijd helemaal geen stroom leveren. Het zit er dan ook dik in dat ze netto over hun levenscyclus energie kosten ipv opleveren, om nog maar te zwijgen over gebruikte zeldzame aardmetalen en dergelijke. Dat neemt niet weg dat deze apparaten vast hun functie hebben voor sommige mensen, maar het aanmoedigen van deze gadgets 'om je eigen groene stroom op te wekken' zou verboden moeten worden.
Oh, en ik vond het jammer dat ik niet kon zeggen dat graag op de hoogte wil blijven over het onderzoek (of misschien heb ik dat gemist). Ik vul dat namelijk al jaren in, en heb nog nooit een follow-up van een onderzoek mogen ontvangen. :)
Michael W schreef:Niemand wat te klagen over deze interessante enquête? 8)
Het is dan ook een behoorlijk goed opgestelde enquête, al vind ik de opmerkingen van urje zeker terecht.
Er spreekt uit de enquête een foutieve veronderstelling dat een zonnelader sowieso een 'duurzaam, milieuvriendelijke' toestel is.

Toch drie bijkomende opmerkingen:

Vraag 13 is niet zo goed. Is een Iphone immers niet ook een Smartphone? En hebben mensen geen gewone mobiele telefoon meer?

Als men enkel Nederlanders wilt bereiken, dan is het bij een Nederlandstalige enquête belangrijk om ergens een vraag te stellen waarmee men op nationaliteit kan selecteren. Als men ook antwoorden van Vlamingen wil, dan dient de vraag over de hoogst behaalde opleiding aangepast te worden. Menig Vlaming snapt immers niet van al die afkortingen.

Het is ook handig om op het einde altijd een vrij veld te voorzien. Dat levert vaak extra interessante en soms onverwachte informatie of en als er fouten in de enquête staan worden die op deze manier snel gesignaleerd.

Renaat
Nog iets anders: als ik apparaten zou willen opladen op fietsreis dan zou ik sneller voor een naafdynamo (+E-werk oid) gaan dan voor een zonnelader. Die optie miste ik ook.
Vraag zeven, optie drie. Of twee.

.tsooJ
Revanho schreef:Het is dan ook een behoorlijk goed opgestelde enquête, ...
Ik haakte af bij vraag 5 "Waar let u op als u een zonnelader zou kopen? (vink de voor u drie belangrijkste kenmerken aan)" dit terwijl ik al had aangegeven er niets in te zien (dus er ook nooit een te kopen), dan moet je hier minstens een 'overige opmerkingen' hebben of zoiets 8)
Michael W schreef:
Revanho schreef:Het is dan ook een behoorlijk goed opgestelde enquête, ...
Ik haakte af bij vraag 5 "Waar let u op als u een zonnelader zou kopen? (vink de voor u drie belangrijkste kenmerken aan)" dit terwijl ik al had aangegeven er niets in te zien (dus er ook nooit een te kopen), dan moet je hier minstens een 'overige opmerkingen' hebben of zoiets 8)
Terechte opmerking. Het was me niet duidelijk of het systeem vragen selecteerde op basis van voorgaande antwoorden, dus dat wist ik niet.
Perfect is de enquête zeker niet, maar ik heb al heel veel erger zien passeren.

Renaat
Heel erg bedankt voor het invullen en alle feedback tot nu toe.
Dit kan ik goed gebruiken. Verder wens ik jullie allen vast een goed weekend en fijne paasdagen toe!

Gr, Arjan