Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Anti lekband van de Lidl - Forum Wereldfietser

Anti lekband van de Lidl

De Lidl heeft vanaf dinsdag 2 april oa anti lekbanden in de aanbieding voor 13 euro. Iemand ervaring met dergelijke banden?
Ik kan de aanbieding niet direct vinden (hun website werkt hier niet mee) maar voor 15 euro kan je Schwalbe Marathons kopen, dus ik zou een paar minuten doorsparen in plaats van een naamloos alternatief te kopen voor 2 euro minder ;)
Sowieso zou ik de meest lekbestendige banden alleen overwegen bij frequent gebruik op echt slechte banen (op straten vol gebroken glas, 's morgens voor cafés bijvoorbeeld).
Tsja, en bij Aldi vrijdag een antilekband met wel 0,7 mm kevlar voor € 7,99. Wat voor kwaliteit kan dat zijn? Mijn Marathon plus tour heeft geloof ik 7 mm kevlar. Kijk, daar heb je wat aan?
Berghaus schreef:Tsja, en bij Aldi vrijdag een antilekband met wel 0,7 mm kevlar voor € 7,99. Wat voor kwaliteit kan dat zijn? Mijn Marathon plus tour heeft geloof ik 7 mm kevlar. Kijk, daar heb je wat aan?
Ah, de kracht van het geloof! Een Plus band heeft een dikke laag zacht afvalrubber onder het loopvlak. Aramide vezel (heet Kevlar bij Dupont) is totaal wat anders
@ Marten. Een Plus band heeft een dikke laag zacht afvalrubber onder het loopvlak.
Ik ben klaar met die PLUS... die banden lopen voor geen meter, heb er nu marathon racer 32mm opgelegd, dat rijdt al een stuk soepeler.

De volgende bandjes worden Pasela's daar heeft Wim mij wel van overtuigd.

"Waarom bang om een keer een lekke band te krijgen" [citaat Wim] terwijl die antie leklaag niet [lek]ker loopt?! :roll:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Ik ben klaar met die PLUS... die banden lopen voor geen meter, heb er nu marathon racer 32mm opgelegd, dat rijdt al een stuk soepeler.
Tuurlijk, maar dan heb je de plus ook voor de verkeerde toepassing gebruikt. De plus is prima als je er bij nacht en ontij (24/7/365) een klein stukje op uit moet door een omgeving vergeven van de rotzooi zoals een pas afgebroken markt, een uitgaanscentrum of een industriweg met keramiek-, metaal- en glasrecyclingfabrieken.
Leon
Kunnen we dit niet tot -wederom- een oeverloos bandentopic laten verworden...? Ik stel voor dat de topicstarter de banden aanschaft, probeert, en zijn ervaringen hier neerpent.
Oscarh schreef:De Lidl heeft vanaf dinsdag 2 april oa anti lekbanden in de aanbieding voor 13 euro. Iemand ervaring met dergelijke banden?
12,99 inclusief binnenband en ze zijn ook nog opvouwbaar, da's echt helemaal voor niks 8) :wink:
Travelmaster schreef:Kunnen we dit niet tot -wederom- een oeverloos bandentopic laten verworden...? Ik stel voor dat de topicstarter de banden aanschaft, probeert, en zijn ervaringen hier neerpent.
Het lot van een forumbezoeker. En er is altijd weer iemand die het beter weet.
ja voor de prijs kan je wel proberen
o ja voor een reserve band om mee te nemen is ook zeker goed waar om zo duur aan schaven

gr theo