Wel, ik ben soms bewust onzichtbaar. Niet dat ik er bewust voor zorg dat ik slecht zichtbaar ben, maar ik ben wel al enkele keren in een situatie geweest dat ik (b.v. door vergeetachtigheid) 's avonds niet over verlichting beschikte.Eric op de Fiets schreef:maar hoe slim ben je bewust onzichtbaar
Op dat moment ben ik mij extra bewust van mijn slechte zichtbaarheid (ook met verlichting en fluovestje ga ik er vergaand vanuit dat ik niet gezien wordt) en compenseer die slechte zichtbaarheid door er vanuit te gaan dat ik 'onzichtbaar' ben, waardoor ik dus extra geconcentreerd fiets, zo nodig mijn route aanpas (naar goed verlichte wegen), ...
Dus iemand die 'bewust slecht zichtbaar is', kan best wel 'veiliger' zijn dan iemand die onbewust onzichtbaar is.
Een van de verklaringen die men geeft voor het feit dat veel automobilisten hun lichten niet tijdig opzetten, is omdat een deel van die mensen rekenen op een falend automatische systeem.Eric op de Fiets schreef:Mijn lampen gaan automatisch aan
Renaat