Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vlakbadslot, wie heeft er ervaring mee - Forum Wereldfietser

Vlakbadslot, wie heeft er ervaring mee

Wij zoeken een goed, licht en handig slot. Ik overweeg een vlakbandslot, maar ik kan niets vinden over hoe goed en veilig het echt is. Is er iemand die er ervaring mee heeft? En is het zo veilig als beweerd door de leverancier?

Mark
Als je google had gebruikt, dan had je zelf op dit forum terecht gekomen, er is reeds eerder over geschreven op dit forum. Ook met de zoekfunctie zal je heel wat vinden over sloten. Ook op de website van de Fietsersbond en van Mark Beek (http://www.beewise.nl/aanbod.html) is wel wat terug te vinden.

Overigens zal geen enkel licht slot een dief lang tegen houden. Licht en goed diefstalwerend zijn tot heden onverzoenbare eigenschappen. Dus in het reeksje: licht, handig, goedkoop zijn alle mogelijk combinaties te vinden. Maar zodra het ook diefstalwerend moet zijn valt de optie licht af. (Goedkoop is dan misschien nog mogelijk als het ook heel zwaar mag zijn.)

Renaat
Ik weet niet wat een vlakbandslot is, misschien een linkje? En misschien ook in allerlei kwaliteiten/prijzen te koop, dus handig om even te vermelden welke je precies op het oog hebt (met link)?
verta vlakbandslot is in dit draadje al behandeld:
Het blad van de Fietsersbond maakt korte metten met het nieuwe Verta-slot, dat volgens de makers licht van gewicht en nauwelijks door te knippen is. 'Jammer genoeg bleek het bandstaal erg gemakkelijk door te knippen. Ook de sluiting is van slechte kwaliteit en daarmee is het hele Verta-slot waardeloos. Fietshandelaar Wim Kok uit Utrecht kreeg het cilinderslot in luttele seconden open door er met de hamer op te slaan
Misschien voldoende bescherming tegen gelegenheidsdieven op vakantie, maar ik zou m'n fiets er niet aan toevertrouwen in Amsterdam. Curieuze combinatie ook, een fabrikant van therapeutische kussens die zich met fietssloten gaat bezighouden...
Ik hb dit slot gekocht ( de lange) en gebruik hem nu al thuis in de schuur en
Ga hem meenemen op vakantie om 2 fietsen aan elkaar te zetten. Wat mij betreft licht en sterk genoeg. Tot onze fietsen gejat worden natuurlijk. Ik gebruik mijn Axa-slot erbij dus geen apart slot.
LHTJoost schreef:Wat mij betreft licht en sterk genoeg.
Sterk genoeg voor?
En hoe heeft u getest? :wink:

Sterk en licht gaan niet samen bij sloten. Lichte (en niet sterke) sloten volstaan in sommige gevallen wel, maar dan is het maar de vraag of zo'n vlakbabdslot de beste optie is.

Renaat
Revanho schreef:
LHTJoost schreef:Wat mij betreft licht en sterk genoeg.
Sterk genoeg voor?
En hoe heeft u getest? :wink:
Als je verder leest zie je dat ik het zelf al relativeer.
Dank voor de tips mensen. Het wordt hem niet. Ik ga wel voor zo'n Abus vouwslot