Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen van Maastricht - Athene: wie heeft ervaring hiermee? - Forum Wereldfietser

fietsen van Maastricht - Athene: wie heeft ervaring hiermee?

Hi,

Ik roep al jaren dat ik graag een fietsreis wil maken en wil die droom dit jaar werkelijkheid maken.
Ik woon 6 maanden per jaar in zuid afrika en 6 maanden per jaar in Griekenland en Ik zou graag van Maastricht naar Athene willen fietsen dit jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog nooit een fietstocht gemaakt en weet dus echt totaal niet waar te beginnen.

Het is niet een fietsvakantie, het is meer een leuke manier om van A naar B te komen. Ik ben niet van plan om te veel bagage mee te nemen, aangezien ik via Cargo de rest van mn spullen opstuur. Ook sta ik open om tussendoor treinen te nemen, als dit de route versneld.

Graag had ik meer informatie gehad over waar te beginnen, hoe de route te plannen, ik zou graag willen weten of het veilig is voor een meid in haar eentje en wat het financiele plaatje is.

Dankje wel alvast!
Daisy schreef:Hi,

Ik roep al jaren dat ik graag een fietsreis wil maken en wil die droom dit jaar werkelijkheid maken.
Ik woon 6 maanden per jaar in zuid afrika en 6 maanden per jaar in Griekenland en Ik zou graag van Maastricht naar Athene willen fietsen dit jaar.

Ik heb nog nooit een fietstocht gemaakt en weet dus echt totaal niet waar te beginnen.

Het is niet een fietsvakantie, het is meer een leuke manier om van A naar B te komen. Ik ben niet van plan om te veel bagage mee te nemen, aangezien ik via Cargo de rest van mn spullen opstuur. Ook sta ik open om tussendoor treinen te nemen, als dit de route versneld.

Graag had ik meer informatie gehad over waar te beginnen, hoe de route te plannen, ik zou graag willen weten of het veilig is voor een meid in haar eentje en wat het financiele plaatje is.

Dank je wel alvast!
Veilig? In je bed blijven liggen kent ook risico's.
Maar de meest geciviliseerde oplossing is vermoedelijk een week lang koers naar het zuiden te zetten, dan een keer links en rechts, nog week of twee door trappen en dan een veerboot te nemen tussen Italie en Griekenland

Begin met het doornemen van de Wiki, en begin hier: http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Het is handiger de wiki beginnen te lezen op de Hoofdpagina in plaats van met het persoonlijke verhaal van Wim; dan heb je ook links naar andere onderwerpen zoals landeninformatie.

Het onderwerp 'vrouw alleen' is helaas nogal onderbelicht op de wiki. Er zijn echter genoeg vrouwen in deze club die zo'n toch gefietst hebben om te kunnen zeggen dat het goed kan.

Of die vrouwen via Zuid-Italië zijn gegaan weet ik niet.

Leon
Als je van lezen houdt, zou je t boekje van Rosita Steenbeek over haar reis van A'dam naar Delphi kunnen lezen, is ongeveer dezelfde route:

http://bit.ly/13NpjZF

Zij fietste ook voor de eerste keer, geeft wel een beeld van hoe zo'n reis er uit zou kunnen zien (hoewel ik me wel verbaasd heb over de soms typische interactie tussen haar en haar reisgenoot/vent....)

Roef
Ha Daisy,

Leuk plan, doen!
Als voorbereiding en voorpret is naast Rosita wellicht het boek van Ilja Leonard Pfeijffer & Gelya Gogatishcheva 'De filosofie van de heuvel' Op de fiets naar Rome de moeite waard om te lezen. Een leuke, bijzondere of bijzonder leuke reis!
Twee mensen die bijna ongetraind en niet al te handig bepakt en bezakt op een middag beslissen naar Rome te fietsen. I.p.v. van Rome kun je ook Athene lezen.
Ik zou nooit fietsen zoals zij deden maar dat betekent niet dat mijn of hun vakantie leuker, fijner, beter o.i.d. is. Laat ik het zo zeggen, het is de tegenhanger van mensen die tot in de puntjes zijn voorbereid: getraind, de beste/lichtste spullen en dito fiets, route in excel en ook op het eindpunt geraken. Onder welk type schaar jij je?
Ben je toevallig in NL op 24 maart? Dan is de Wereldfietserbeurs in Bussum met mensen die in informatie kunnen even op allerlei gebied vast iets voor jou.
De WFsite geeft ontzettend veel informatie. Pik eruit wat voor jou haalbaar en van belang is en bij jou past. Geef dat ook even de tijd.
Ik heb jaren alleen gefietst. Altijd van genoten en nooit rottigheid gehad. Heb je vragen op dit gebied, beantwoord ik ze graag.
Succes en groeten van Loes
Hoi Daisy,

Hoeveel wil je fietsen? Je kunt helemaal over land naar Griekenland, maar je kunt bijvoorbeeld ook fietsen/treinen naar Venetie en daar de boot nemen naar Patras en dan naar Athene fietsen. Wij hebben stukken daarvan gefietst, bijvoorbeeld de Via Claudia Augusta (van Augsburg bij Munchen naar Venetie) dwars over de Alpen maar een leuke fietsroute met veel fietspaden en passen die goed te doen zijn. Je kunt altijd een stukje de trein of bus nemen als het tegenvalt. Ook het stuk Patras - Athene hebben we gefietst, via de noordkust van de Peloponnesos en het eiland Salamina naar Athene. Niet de mooiste route van Griekenland, maar prima te fietsen.

groet,
Claar
Hallo,

we fietsten in 2010 van België naar Athene. Misschien heb je wel iets aan onze info?
www.dromenvanreizen.be

Groetjes,
Sabien
Hallo Daisy,

En is het inmiddels gelukt met de fietstocht?
Na wat zoeken kwam ik je bericht tegen, zelf ben ik me nu namelijk ook aan het oriënteren op een fietstocht naar Athene.
Nu ben ik benieuwd welke route je hebt gereden en heb je nog tips?
Ik hoor graag van je,

Simon
Daisy schreef:Hi,

Dankje wel alvast!