Wij willen in mei tweeeneenhalve week naar Azerbeidzjan. We willen nog graag wat meer weten over de veiligheid in het land en over het verkeer (ik lees veel over lompe automobilisten). Ook tips voor leuk plekken die in ruim twee weken te befietsen zijn zijn welkom. Wie heeft daar gefietst en kan ons hieraan helpen?
Hi Gerben,
In 2011 over de hoofdweg van Tbilisi (Georgië) via Agstafa, Ganca naar Baku gefietst.
Bevolking is enorm vriendelijk, ik kreeg voortdurend fruit aangereikt en regelmatig kwam er een auto vlak naast me rijden om te vragen of ik iets nodig had, daar moet je dan wel op bedacht zijn. Maar lompe automobilisten ben ik niet tegengekomen. Tips voor leuke plekken heb ik eigenlijk niet, maar er zijn zeker wel plaatsen die het waard zijn om te bezoeken. (Ganca, de Mud Volcanos en rotstekeningen bij Qobustan)
Verder is Azerbeidzjan een politiestaat, als fietser zul je daar niet veel last van hebben, je kunt je reisplannen melden bij de NL Ambassade in Baku en dit formulier via Google vertalen en printen. Mijn (fake) hotelreserveringen en LOI had ik via Stantours.
Gerrit
http://bicycletracks.blogspot.nl/