Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CST banden ? - Forum Wereldfietser

CST banden ?

De prijzen van Schwalbe en Conti etc rijzen wat mij betreft een beetje de pan uit. Ik kwam CST banden tegen, schijnt een chinees fabrikaat te zijn, ze doen het mooi op de site, bv Classic Tuscany, m.n. kwa prijs, maar... heeft iemand ervaring?
Iemand bekend met CST???
Hel graag zm respons, dank!
Ik heb nu een jaar of 10 cst-bandjes op mijn 20"-vouwfiets. Ik had me er niks van voorgesteld maar ze zijn er goed gebleken. Ik denk dat ik er 1500 km mee gefietst heb waarvan 50% in de binnenstad Amsterdam en er is nog nauwelijks iets van slijtage te zien, ze zijn nooit lek geweest en barstjes hebben ze ook niet.
Aan de andere kant, ik heb ook wel eens een chinese band op mijn stadfiets gehad (merk weet ik niet meer) die er na een jaar (2000 km) afknalde en ik beteuterd constateerde dat het karkas er bijna over 360 graden doorheen kwam. Normaalgesproken duurt dat 6x zo lang bij mij, dus dat was een dure band van € 12,50.
Leon
Ik heb nu deze banden er een jaar op zitten http://www.fietsband-kopen.nl/artikel.p ... kel=112285 mooi bandje geen problemen en de helft goedkoper. op mijn koga worldtraveller

Groet Lotte
Vind zelf bij CST dat ze niet snel slijten en al helemaal niet snel barstjes vertonen. Soms heb ik het idee dat de standaard CST band beter is dan de standaard schwalbe delta of conti band. En de prijs is ook gunstiger.
Heb 10000 km met cst banden gefietst en vind het goede slijtvaste banden.
Rij nu met schwalbe, omdat die op deze fiets zaten toen ik hem kocht, maar zou als ik nieuwe nodig heb waarschijnlijk wel weer cst kopen.
Ik heb al enkele jaren op mijn Gazelle Medeo buitenbanden van CST (type breaker).
Gekocht voor weinig geld bij www.fietsonderdelengroothandel.nl
Prima bedrijf met snelle bezorging!
Bedankt voor de respons!
Ik ga het eens in de CST hoek zoeken.
Heel goed dat er ook nog wat anders blijkt te zijn dan de dure Schwalbe en Conti "monopolisten"!
En... rijden we lek, dan rijden we lek! :)
Pipopopo schreef:Vind zelf bij CST dat ze niet snel slijten en al helemaal niet snel barstjes vertonen. Soms heb ik het idee dat de standaard CST band beter is dan de standaard schwalbe delta of conti band. En de prijs is ook gunstiger.
Mee eens. Bij mij in de winkel zijn de lager geprijsde banden van CST, gaan langer mee dan een delta cruiser... Overigens kwam de CST sensamo in onze winterbanden test ( http://www.youtube.com/watch?v=m4cR97ET ... r_embedded beter eruit dan de conti winterband....