Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke velg bij de Shimano DH-3N80 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke velg bij de Shimano DH-3N80

Oud topic, maar relevante vraag. Ik wil ene nieuw voorwiel met Shimano Naafdynamo.

twijfel tussen de DH-3N80 met Mavic A 719 velg of de XT DH-T780 met de DT Swiss TK 540 velg. Ik las in een ander topic dat er tussen de naven niet echt een verschil zit, klopt dat?
En hoe zit het met de velgen? Lees veel horror verhalen in oude topics over Mavic maar niet over deze velg. Prijs verschil tussen beide combinaties is "maar" 13 euro.
Die naaf ken ik niet, wellicht een nieuwe.
Ik ben in elk geval tevreden over de velgen en naven.
Beide velgen?
JesseL schreef:Oud topic, maar relevante vraag. Ik wil ene nieuw voorwiel met Shimano Naafdynamo.

twijfel tussen de DH-3N80 met Mavic A 719 velg of de XT DH-T780 met de DT Swiss TK 540 velg. Ik las in een ander topic dat er tussen de naven niet echt een verschil zit, klopt dat?
En hoe zit het met de velgen? Lees veel horror verhalen in oude topics over Mavic maar niet over deze velg. Prijs verschil tussen beide combinaties is "maar" 13 euro.
mij lijkt het maar een rare combinatie. Een naaf voor dagelijks gebruik en velgen voor in het weekend
In wat voor soort fiets komt die naafdynamo en wat wil je aan die naafdynamo hangen?
JesseL schreef:Beide velgen?
Ik zie dat ik niet goed heb onthouden wat ik zelf heb aangeschaft. Even teruggelezen en ik heb dus idd niet de Mavic gekozen maar een andere die Rose op de vakantiefiets monteer(de):

ATB-wielset 28"/700 C ; Xtreme SARI T-19 R / Shimano Deore XT - DH-3N80

Die combi heeft een beperkt aantal reiskilometers gemaakt, dus een goed oordeel kan ik daarover niet geven. Maar ik heb er geen problemen mee ondervonden.
Als woon-werkfiets heb ik voldoende ervaring en daar bevalt het prima.
Die wielset kan volgens mij alleen als complete set. Ik wil alleen een voorwiel. Als ik Marten goed begrijp is de naaf prima, maar de Mavic velg alleen voor weekend gebruik? Is de DT Swiss dan wel een goede keuze?

Het wiel komt in mijn Giant Expedition 28" vakantiefiets (gebruik het ook voor dagelijks gebruik, aangezien ik geen plek en budget heb voor 2 fietsen :lol: ).
Deze heeft nu Exal ZX19 velgen.
Ik zat aan deze te denken: http://www.rose.nl/product/detail/aid:556167
m-gineering schreef:
JesseL schreef:Oud topic, maar relevante vraag. Ik wil ene nieuw voorwiel met Shimano Naafdynamo.

mij lijkt het maar een rare combinatie. Een naaf voor dagelijks gebruik en velgen voor in het weekend
Wat is er mis met die velgen en welke zou je dan adviseren?
JesseL schreef:
m-gineering schreef:

Wat is er mis met die velgen en welke zou je dan adviseren?
Zijn allebei relatief lichte en sjieke velgen, terwijl je bij typisch naafdynamo gebruik eerder wat meer accenten op degelijkheid zou leggen. Zo kan de verf van DT velgen niet tegen een hollandse winter, en een A719 pomp je wel erg makkelijk doormidden
De Exals ZX19 die nu ook al op mijn fiets zitten, is dat wel een stevige keuze?