Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:dat gaat vanzelf goed want je zit op een soort van schommel: het zadel zit niet op een buis maar op een 'stuk touw', dus min of meer vrij in de lucht/frame.HansvanderVeeke schreef:Hoe voorkom je dat je steeds achter van het zadel afvalt?
Hmmm, lijkt me bijzonder. Als Marten hem heeft staan, dan zal ik eens goed kijken. Misschien mag ik er wel even op fietsen...JaapG schreef:dat gaat vanzelf goed want je zit op een soort van schommel: het zadel zit niet op een buis maar op een 'stuk touw', dus min of meer vrij in de lucht/frame.HansvanderVeeke schreef:Hoe voorkom je dat je steeds achter van het zadel afvalt?
Uit het zadel fietsend stoot je je schaambeen, je kunt niet even lager zakken voor het zadel (lastig bij stoppen of als je overall klem zit in de kettingRevanho schreef:Geen ervaring mee, maar het is wel één van de fietsen waar ik erg nieuwsgierig naar ben. Net zoals o.a. de Moulton-fietsen (http://www.moultonbicycles.co.uk/).
Overigens is de zitpositie op een Pedersen standaard heel rechtop. Of ik dat voor langere afstand leuk zou vinden betwijfel ik.
Renaat
Interessant! Wat is juist de reden dat een Moulton super tricky is bij glad weer? Komt het enkel door de hogedrukbanden, of zijn er nog andere redenen?m-gineering schreef: Uit het zadel fietsend stoot je je schaambeen, je kunt niet even lager zakken voor het zadel (lastig bij stoppen of als je overall klem zit in de ketting, en comfortabel? Ik ben een keer naar Zuidlaren gefietst en had er twee dagen later nog last van. De hangmat knelt van alles af.
Een Moulton is prima, alleen op onverhard niet vooruit te branden en super tricky als het glad is
Ik denk dat het een combinatie is vanRevanho schreef:Interessant! Wat is juist de reden dat een Moulton super tricky is bij glad weer? Komt het enkel door de hogedrukbanden, of zijn er nog andere redenen?m-gineering schreef: Uit het zadel fietsend stoot je je schaambeen, je kunt niet even lager zakken voor het zadel (lastig bij stoppen of als je overall klem zit in de ketting, en comfortabel? Ik ben een keer naar Zuidlaren gefietst en had er twee dagen later nog last van. De hangmat knelt van alles af.
Een Moulton is prima, alleen op onverhard niet vooruit te branden en super tricky als het glad is
Renaat
Een echte Dursley Pedersen is van 1900-1915 of zo (Mikael Pedersen was een Deen, maar de fietsen kwamen uit Engeland), en die zijn beslist leuker dan de geinspireerde. De latere komen uit Kopenhagen, maar in Engeland en Duitsland worden ze ook wel gemaakt. Wat ik heb staan is een knockdown van Jesper S/olling.henkfietst52 schreef:@ Marten ,
Zijn er in Nederland frame bouwers die een Peterson maken of heb jij er misschien al eens één gemaakt? Ze komen oorspronkelijk uit Denemarken en later ook in Engeland zo ik weet. Wel chique zo'n fiets maar idd alleen voor de zondag om er een ommetje mee te maken lijkt me.
Maar toch heb ik er in 1999 iemand PBP op zien fietsen als ik me goed herinner!
De man had er een bijpassend hoedje bij op.
Henk
kunst en fietswerk
[cynisch]Toch sneu dat ze dan de moderne herinterpretatie van Jesper Solling 'nabouwen' ipv het origineel [/cynisch]arnob schreef:Deze man heeft er drie in zijn winkel staan: http://www.bikestoremember.nl. Sterker nog: hier worden ze gemaakt.