Hoi,
gebruik al jaaaaren de Garmin Emap en dit zowel op de motor als op de fiets.
Uiteraard niet te vergelijken met de moderne navigatietoestellen maar voor mij nog steeds voldoende. Alhoewel het toestel niet waterdicht is (enkel spatwaterdicht) na meer dan 100K Km gebruik nog steeds top. Motor is een BMW 2-cilinder boxer. Trillingen, stof, vocht, ... hebben dus blijkbaar weinig invloed op dit toestel. Mbv een zelf ontworpen houder vlot te monteren op zowel motor als fiets. Zodra je de manier van navigeren als elektronisch kompas snapt, geraakt je werkelijk overal. Je kan op eender welk moment zelf bepalen of je op een bepaald punt nu links, rechts of rechtdoor gaat. Toestel blijft steeds de goede richting en de afstand naar uw doel aangeven. Eerder basic maar wel veel avontuurlijker dan de rechtoe rechtaan navigatie.
Nadelen : Geen echte navigatie/(her)berekening op de wegenkaart (niet routeerbaar), geen kleurenscherm. Toestel werkt eerder als een elektronisch kompas. Beperkte opslagcapaciteit voor routes, waypoints en via-points. Hertekenen van de kaart niet zo snel. Indien je echt een specifieke route wenst te rijden moet je deze vooraf op PC maken en daarna uploaden naar het toestel.
Voordelen : Toestel wijst continu naar volgende doel/waypoint zodat je soms op de meest verrassende plekken voorbij komt. Werkt op twee (oplaadbare) AA batterijen en deze houden het min. 8 uur uit. Maakt gebruik van de diverse Mapsource versie's (werkt eveneens met BaseCamp). Uitbreidbaar extern kaartgeheugen. Steden, adressen, kruisingen, ... opzoeken kan rechtstreeks uit het toestel. (op voorwaarde dat de kaartinfo aanwezig is op het externe geheugen) Basiskaart met de grote wegen zit in toestel ingebouwd. Toestel slaat het gereden parcours op als een track. Veel info beschikbaar op het scherm. Handige vormfactor zonder uitstekende onderdelen (antenne, ...)
Grtz,
Stally
gebruik al jaaaaren de Garmin Emap en dit zowel op de motor als op de fiets.
Uiteraard niet te vergelijken met de moderne navigatietoestellen maar voor mij nog steeds voldoende. Alhoewel het toestel niet waterdicht is (enkel spatwaterdicht) na meer dan 100K Km gebruik nog steeds top. Motor is een BMW 2-cilinder boxer. Trillingen, stof, vocht, ... hebben dus blijkbaar weinig invloed op dit toestel. Mbv een zelf ontworpen houder vlot te monteren op zowel motor als fiets. Zodra je de manier van navigeren als elektronisch kompas snapt, geraakt je werkelijk overal. Je kan op eender welk moment zelf bepalen of je op een bepaald punt nu links, rechts of rechtdoor gaat. Toestel blijft steeds de goede richting en de afstand naar uw doel aangeven. Eerder basic maar wel veel avontuurlijker dan de rechtoe rechtaan navigatie.
Nadelen : Geen echte navigatie/(her)berekening op de wegenkaart (niet routeerbaar), geen kleurenscherm. Toestel werkt eerder als een elektronisch kompas. Beperkte opslagcapaciteit voor routes, waypoints en via-points. Hertekenen van de kaart niet zo snel. Indien je echt een specifieke route wenst te rijden moet je deze vooraf op PC maken en daarna uploaden naar het toestel.
Voordelen : Toestel wijst continu naar volgende doel/waypoint zodat je soms op de meest verrassende plekken voorbij komt. Werkt op twee (oplaadbare) AA batterijen en deze houden het min. 8 uur uit. Maakt gebruik van de diverse Mapsource versie's (werkt eveneens met BaseCamp). Uitbreidbaar extern kaartgeheugen. Steden, adressen, kruisingen, ... opzoeken kan rechtstreeks uit het toestel. (op voorwaarde dat de kaartinfo aanwezig is op het externe geheugen) Basiskaart met de grote wegen zit in toestel ingebouwd. Toestel slaat het gereden parcours op als een track. Veel info beschikbaar op het scherm. Handige vormfactor zonder uitstekende onderdelen (antenne, ...)
Grtz,
Stally