Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstreinen vanaf Kopenhagen naar Zweden - Forum Wereldfietser

fietstreinen vanaf Kopenhagen naar Zweden

Beste forumgenoten

In vervolg op het Praag-topic kwam ik er achter dat er tegenwoordig vanaf Kopenhagen een behoorlijke dienstregeling op diverse bestemmingen in Zweden wordt uitgevoerd. Naast de al langer bestaande verbinding met Malmo aan de overkant van d e brug wordt tegenwoordig een verbinding onderhouden met:

Goteborg (uurdienst)
Karlskrona (uurdienst)
Kalmar (uurdienst)

Volgens Bahn.de zijn deze treinen voor fietsen geschikt, maar dat heb ik zelf niet gecheckt.
Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand ervaringen?

grt

Hans
yeshouse schreef:Beste forumgenoten

In vervolg op het Praag-topic kwam ik er achter dat er tegenwoordig vanaf Kopenhagen een behoorlijke dienstregeling op diverse bestemmingen in Zweden wordt uitgevoerd. Naast de al langer bestaande verbinding met Malmo aan de overkant van d e brug wordt tegenwoordig een verbinding onderhouden met:

Goteborg (uurdienst)
Karlskrona (uurdienst)
Kalmar (uurdienst)

Volgens Bahn.de zijn deze treinen voor fietsen geschikt, maar dat heb ik zelf niet gecheckt.
Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand ervaringen?

grt

Hans
In de treinen van de Zweedse staatsspoorwegmaatschappij SJ kunnen géén fietsen mee.
Door de tunnel tussen Kopenhagen en Malmö rijden wisselend Zweedse en Deense treinen. In de Deens treinen kunnen wél fietsen mee (wel reserveren voor de Intercity). Diverse van die Deense treinen met fietsplaatsen rijden verder Zweden in.
In Zweden rijden ook particuliere spoorwegmaatschappijen en diverse daarvan vervoeren ook fietsen.

Overigens gaat er een CitynightLine met fietsplaatsen van Amsterdam naar Kopenhagen. Deze slaaptrein stopt ook in Utrecht en Arnhem. Zweden is dus met slechts één overstap bereikbaar!
Ik ben inmiddels ook wat wijzer.
Dit zijn de Oresund treinen en daar is een speciale website voor:
http://www.oresundstag.se/en/Timetables

over fietsers staat: 9 fietsplaatsen per trein.

http://www.oresundstag.se/en/Fares--Con ... with-bike/

Kun je leuke rondjes gaan fietsen ook in combinatie met veerdienst Goteborg Helsingoer.....

grt Hans
Klopt! Nog even ter bevestiging :D
Vorig jaar bij de treinreiswinkel geboekt, Amsterdam-Kopenhagen retourtje en een enkeltje heen naar Göteborg inclusief fietsen.
De trein naar Göteborg mochten we vrij nemen, hoefde dus niet gereserveerd.
Ik was wel blij met de tickets van de treinreiswinkel inclusief fietskaartje, dan hoef je het aldaar niet te regelen maar is dus niet perse nodig.

Zo goed bevallen, dit jaar gaan we weer!
Nu een retourtje geboekt Amsterdam- Göteborg, nu fietsen we Noorwegen een eind in.