Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent nodig in laos? - Forum Wereldfietser

Tent nodig in laos?

Hallo,

Als je weg 13 door laos fiets, zijn er binnen (80km) dagritten voldoende overnachttings mogelijkheden en eetgelegenheden? Of is het aan te raden een tent en kookspullen bij je te hebben? (heb ik niet bij me namelijk(ben al in vietnam)).
Ik merk dat ik door fysieke beperkingen geen 100+km/dag fietser ben, en het liefst rond de max 80 km per dag fiets. Ook de bergen ben ik nog niet aangewend.

Ben nu in vietnam en hier zijn eigenlijk overal wel hotels of guesthouses

Groet
Martijn
Even-iets-anders schreef:Hallo,

Als je weg 13 door laos fiets, zijn er binnen (80km) dagritten voldoende overnachttings mogelijkheden en eetgelegenheden? Of is het aan te raden een tent en kookspullen bij je te hebben? (heb ik niet bij me namelijk(ben al in vietnam)).
Ik merk dat ik door fysieke beperkingen geen 100+km/dag fietser ben, en het liefst rond de max 80 km per dag fiets. Ook de bergen ben ik nog niet aangewend.

Ben nu in vietnam en hier zijn eigenlijk overal wel hotels of guesthouses

Groet
Martijn
Hoi Martijn,

Wij zijn juist highway 13 doorgefietst.. Probeer maar eens een plekje te zoeken waar GEEN eetgelegenheid of slaapplaats is :-)

Je komt elke 30km wel enkele guesthouses tegen.... In de meeste guesthouses kanje zelf per uur betalen :-) Eten en drinken overal... Welke route ga je volgen? Als je wat tips wil qua slaapplkken, mooie plaatsen en dergelijke voeg me gerust op facebook toe :-)

Wat niet op highway 13 ligt maar wat we wel super vonden was het bolaven plateau!
Idd overal iets te eten en slaap gelegenheden genoeg daar, ik heb in Azië helemaal geen tend en of brander bij me.
Ik heb ook de 13 gefietst, geen probleem om een slaap plaats en eet tentje te vinden.
In geval van "nood" heb ik ook bij mensen thuis geslapen.

Veel plezier.

Henk

kunst en fietswerk
In Laos vinden ze slapen in een tent maar vreemd.
Lao Beer heeft overal gele lichtbakken geplaatst bij ieder restaurant, of guesthouse met naast het Lao ook Engelse tekst. Kun jij bijna niet missen.
Van Luang Prabang naar het zuiden zijn op het eerste deel van weg 13 wat minder guesthouses. Tussen Ban Xiang Nquen en Kiew Ka Cham is helemaal niets. Is ruim 50 km, maar er zitten wel twee lange klimmen in van resp. 15 en 21 km. Ook op het bergachtige stuk tussen Kiew Ka Cham en Moung Phou Khoun (eveneens zo'n 50 km) zit helemaal niets. Daarna tref je regelmatig guesthouses: mét de bekende, gele borden.
Houd er ook rekening mee dat in Laos nog heel veel niet-ontplofte munitie ligt die tijdens de Vietnam oorlog door de Amerikanen is gegooid. Je tentje opzetten is dus niet overal een goed plan.

Verder ben ik het helemaal me de eerder post eens.

Maarten
Wat wij gedaan hadden is een muskietennettent(is dit wel een woord?) gekocht voor enkele dollars op de plaatselijke markt. Als we wat meer contact wilde met de bevolking of gewoon het binnen slapen beu waren, stelden we onze tent onder een paalwoning op... Als je het lief vraagt zal er geen enkele het weigeren... Zorg dat je iets bij hebt om af te geven want de mensen nodigen je altijd uit om mee te eten avonds... een nee zit er niet in :-) Het is dan leuk als je wat anders in de plaats geeft...

Afbeelding
Oh wauw, super antwoorden allemaal. Bedankt! Stelt me genoeg gerust om de grens over te steken (lao bao) en koers te zetten naar weg 13 en dan noordwaarts.

Bedankt allemaal. (Lokaal muskietennet tentje hou ik mn ogen voor open).

Waardevol forum dit!

Groet Martijn
Martijn, wat betreft dat muskietennet: koop het zodra je er een ziet. In Laos, zeker in het noorden, zie je die dingen bepaald niet op elke straathoek te koop. In het zuidelijke deel, het smalle, heb je nog wel veel import uit de buurlanden. Noordelijker wordt de keus veel minder.

Breng evt een foto mee van wat je zoekt, dan gaat het vinden sneller.