Achter of voor? Wat zat erop en wat heb je erop gezet? Wat voor cassette (aantal tandwielen en aantal tandjes), wat voor shifters?
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je moet ook niet àlles indraaien, die schroefjes ter begrenzing (resp. H & L) zitten er nl. niet voor niks..Als ik alles in draait komt de derailleur niet in de hoogste 2 standen
H en L zitten toch op het voor derailleur.grundig schreef:Je moet ook niet àlles indraaien, die schroefjes ter begrenzing (resp. H & L) zitten er nl. niet voor niks..Als ik alles in draait komt de derailleur niet in de hoogste 2 standen
dank zal het even doorspitten.Wim schreef:Er zijn schroefjes om te vorkoemn dat de derailleur de ketting aan de buitenkanten eraf laat lopen. Daarnaast is er een B schroef om te zorgen dat de derailleur voldoende van de cassette af staat bij de grotere tandwielen.
Misschien helpt dit je: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Wim
scheef derailleuroor?cotweetje schreef:Dank voor de tech info begrijp er nu iets meer van, ik heb van mijn mountainbike de derailleur gewisseld en die loopt nu, maar op de gazelle lijkt dat het wiel scheef op de ketting staat als die op de hoogste 2 bladen staat, ik had hem 2e hands gekocht en 1 keer opgefiets toen derailleur kapot ging, ik breng hem volgende maand naar de fietsenmaker, jammer want ik ga hem toch wegdoen maarja een fiets die niet loopt kun je niet verkopen.
Maar ik wordt er nu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
van.