Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar kathmandu - Forum Wereldfietser

fietsen naar kathmandu

ZO ineens een idee, een uitdaging, een avontuur..
Enigzins bang voor de eenzaamheid zoek ik een enthousiast iemand
die met me mee zou willen fietsen... Via Turkije, Iran, Pakistan??
Misschien in een klein groepje? Ik heb veel reiservaring maar een lange fietstocht had ik nog nooit eerder gemaakt.
In een maandje of zes moet de Himalaya toch in zicht kunnen komen?

Beste ? (helaas, je hebt je naam niet vermeldt...),

Wellicht is het handig als mensen het volgende weten:

1. Wanneer ben je van plan deze reis te gaan maken?
2. Hoelang wil je erover doen?
3. Waar begint de reis, waar eindigd het?

Het is maar een idee...
Groet,
Rena :wink:

Hoi, er waren al wat wilde plannen van een groepje fietsers om door Iran et fietsen komend voorjaar. Wellicht te combineren met jouw plan?
Lijkt me leuk om er meer over te horen.

Groet,
Freek

Hallo Freek,

Plannen van anderen zijn altijd interessant en wie weet te combineren. Mijn reisperiode is nog geheel vrij dus voorjaar, of zomer is mogelijk. Het lijkt me in elk geval leuk om in Nederland te starten en het gehele stuk te fietsen. Heb jij ook soortgelijke plannen? Ik ben trouwens een 34-jarige man uit de omgeving Arnhem.

Groet,

Berry

Ha Berry,

het stuk tussen NL en Turkije heb ik al ooit gefietst; mijn voorkeur gaat dus uitnaar beginnen in Oost-Turkije en dan naar Iran, of in Iran beginnen. Maar elkaar daar treffen en dan verder fietsen kan ook een optie zijn.
Ivm werk is voorjaar qua reistijd het handigste.
Woon zelf in de randstad.

Groet,
Freek

Mmm. Ik speel ook met een vaag idee om die kant op te gaan. Ik heb het traject al een keer met bussen en treinen af gelegt. Het gedeelte door zuid Pakistan zou ik zeker in gezelf willen fietsen, en Iran is ook wel prettig als je aanspraak hebt. De Zomer zou ik echter afraden omdat het dan in die omgeving +50c kan zijn, en dan wordt fietsen erg moeilijk.

Groet, Stijn