Vanaf € 557,- . bron: Tweakers.nethenkfietst52 schreef:Mooi ding, wat kost die camera?@ Henrie
Henk
kunst en fietswerk
Groet,
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vanaf € 557,- . bron: Tweakers.nethenkfietst52 schreef:Mooi ding, wat kost die camera?@ Henrie
Henk
kunst en fietswerk
Ik heb er €639 voor betaald in oktober/november vorig jaar. Inmiddels zal ie wel ietsje goedkoper te verkrijgen zijn denk ik. Ik heb 'm ook niet bij de goedkoopste (internet)winkel gehaald die ik kon vinden, maar bij Konijnenberg in Den Ham. Voor een tientje meer o.i.d. steun ik liever een goeie lokale winkel (die ook een internetwinkel heeft overigens) dan dat ik 'm bij een anonieme internetwinkel koop...henkfietst52 schreef:Mooi ding, wat kost die camera?@ Henrie
Henk
kunst en fietswerk
net even iets minder???bergbeklimmer schreef:Die camera weegt 240 gram. Dat is niet ultralight. Wel een mooie camera overigens. Mijn Canon ixus 950 weegt slechts 190 gram en die is al 6 jaar oud. Misschien qua foto kwaliteit net even iets minder dan die Sony maar voor de meeste vakantie fotos meer dan goed genoeg.
Een relatief grote sensor is duur, dat sony grote sensoren plaatst in compacte behuizingen is iets waar de markt lang op heeft moeten wachten.Henrie schreef:Ik heb er €639 voor betaald in oktober/november vorig jaar. Inmiddels zal ie wel ietsje goedkoper te verkrijgen zijn denk ik. Ik heb 'm ook niet bij de goedkoopste (internet)winkel gehaald die ik kon vinden, maar bij Konijnenberg in Den Ham. Voor een tientje meer o.i.d. steun ik liever een goeie lokale winkel (die ook een internetwinkel heeft overigens) dan dat ik 'm bij een anonieme internetwinkel koop...henkfietst52 schreef:Mooi ding, wat kost die camera?@ Henrie
Henk
kunst en fietswerk
Het is inderdaad geen full frame, maar hij heeft wel een grotere sensor dan de meeste andere compactcamera's:
Een RX1 heeft wel een full frame sensor, maar die is zoals Leon al aangaf tamelijk onbetaalbaar. Ik heb het in ieder geval niet voor een camera over, maar goed, fotograferen is dan ook niet mijn grootste hobby...
Mijn ervaring is dat eerst comprimeren en dan nog eens ergens inpakken niet tot kleinere pakken leidt. Mijn kleren stop ik in ruime zakken zodat ik ze lekker in gaatjes tussen allerlei hardere stukken kan stouwen.AB schreef:bedenk me trouwens dat "Ultracompact" misschien wel een leuk idee is voor een nieuw draadje. Hoe compacter je spul opgeborgen, hoe minder een fiets momentum van zijn Gepäck zal ervaren. Doen mensen hier ook hun best om zoveel mogelijk lucht uit je tassen te halen? Doelend op compressiezakken, goed je tassen aansnoeren, bewust kiezen voor compacte afmetingen ipv alleen te kijken naar gewicht.
Waarom? Koffie even laten staan en het meeste bezinkt al in de pan. Rustig inschenken en de laatste slok niet opdrinkenurje schreef:Ha, ik had m'n cameraverhaal al klaar, maar nu dat niet meer mag dan maar een andere vraag
Lichtgewicht is leuk, maar zonder koffie is het voor mij geen vakantie. Dus ik zit al een tijdje te piekeren over een compacte oplossing daarvoor. Heeft iemand hier ervaring met een theezeef oid hier voor?
Dat was idd m'n andere plan, ik ga dat binnenkort weleens in de keuken proberen...m-gineering schreef:Waarom? Koffie even laten staan en het meeste bezinkt al in de pan. Rustig inschenken en de laatste slok niet opdrinken
In Nederland, dus ik heb genoeg ervaring met de lokale horeca om deze keuze te maken (daarbij drink ik vooral koffie bij m'n ontbijt en direct na het avondeten, en dat doe ik beide graag bij m'n tentje)Matthie9000 schreef:Waar ga je precies fietsen dat een kop koffie niet bij de lokale horeca te halen is? (die smaakt meestal beter ).
Ja, over smaak valt te twisten.leoprodeo schreef:Weegt weinig, smaakt goed genoeg.
Bij een rugzak zie je overal spanriempjes om de boel strak aan te snoeren. Wel iets wat ik mis bij ortlieb. Je kan er natuurlijk ook zelf iets om heen wikkelen. En de hele inhoud van de tas aandrukken en opvullen leidt alleen maar tot uitbuiken, terwijl je de tas eigenlijk zo smal mogelijk wilt hebben, stevig tegen de drager aangedrukt. Misschien is een vacuumpomp een idee .SjirkM schreef:Mijn ervaring is dat eerst comprimeren en dan nog eens ergens inpakken niet tot kleinere pakken leidt. Mijn kleren stop ik in ruime zakken zodat ik ze lekker in gaatjes tussen allerlei hardere stukken kan stouwen.AB schreef:bedenk me trouwens dat "Ultracompact" misschien wel een leuk idee is voor een nieuw draadje. Hoe compacter je spul opgeborgen, hoe minder een fiets momentum van zijn Gepäck zal ervaren. Doen mensen hier ook hun best om zoveel mogelijk lucht uit je tassen te halen? Doelend op compressiezakken, goed je tassen aansnoeren, bewust kiezen voor compacte afmetingen ipv alleen te kijken naar gewicht.
Sjirk