door
Xyuny » do 21 feb, 2013 13:19
tirre schreef:...
of kan ik zonder deze City Navigator ook deze route's op een oregon 450 zetten?
...
Groetjes
Routes zijn onafhankelijk van een kaart.
Je kan (normaal gezien - ik heb een edge 705 en een Montana 650) een route op je GPS zetten, ook al zou er geen kaart in steken: je ziet dan enkel je route zonder andere zaken.
Ik heb geen ervaring met de streken die je opnoemt, maar sta toch redelijk positief versteld van de 'open' maps. Je kunt misschien zelf eens kijken of de gratis open kaarten voldoende detail bieden. Indien zo, hoef je eigenlijk geen andere meer te kopen.
Waar ik wel meer ontgoocheld in ben is de 'autoroutering' van mijn Montana in combinatie met de officiële NGI-stafkaart van België. Dit werkt niet goed. Ofwel worden bepaalde type van autowegen geweerd in de tourfiets-stand (tot in het absurde toe: ie gaat je dan nog liever een grote rivier (Schelde) laten overzwemmen dan een nationale autoweg met fietspad te laten nemen). De voorkeursinstelling in die standen bvb tourfiets over in welke mate bepaalde types wegen te vermijden is bij mijn weten niet instelbaar - jammer genoeg.
'k Zal eens moeten testen of de openfietsmap niet beter is van die (dure) van het NGI. Ik dacht dat die ook routeerbaar is.
Maar ondertussen is dit al ver off-topic zie ik, sorry.