door
Leon » vr 15 feb, 2013 10:46
Revanho schreef:Maar zoals bij menig wetenschappelijke ontwikkeling, zit er vaak heel wat tijd tussen een eerste geslaagd labo-exemplaar en een betaalbare en bruikbare product op de markt.
Zo wachten we ook nog steeds op een bruikbare brandstofcel (welk type dan ook) die al hoopvol in ontwikkeling was toen ik in 1989 op de TUE studeerde. Een brandstofcel op gezuiverde benzine ("coleman fuel") zou op dit moment een welkom apparaat zijn tijdens de zoektocht naar de heilige graal van de oplaadbare accu.
Overigens: een accu met 3x zoveel capaciteit (het woordt krachtig wordt kennelijk fout gebruikt) die zo'n 10x zo snel wordt opgeladen heeft een laadvermogen dat 30x zo groot is als een huidige accu met vergelijkbare afmetingen. Als je weet dat de warmte die bij het laden vrijkomt nu al een punt van zorg is dan weet je dat die drie jaar die genoemd wordt met een flinke korrel zout mag worden genomen. Of het moet om het flinterdunne accutje gaan op het plaatje, maar voor mobiele electronica is 10 minuten laadtijd niet noodzakelijk; de 10 minuten is juist interessant voor electrische auto's. Als je daar aan stroom in wilt rammen wat je er in drie uur snelwegrijden uithaalt dan praat je over ampères
Leon