Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht extra remhendels Tjechische Favorit, Dia Comp ?? - Forum Wereldfietser

Gezocht extra remhendels Tjechische Favorit, Dia Comp ??

Ik zoek deze remmen: http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds ... ke_L_1.jpg

De basisremhendels zitten op mijn fiets, maar ik zoek die extra hendels opzij.

Weet iemand waar ik dit kan vinden, of kan ik iets soortgelijks op mijn oorspronkelijke remhendels monteren?

Groeten Frouke

Favorit uit Tjechoslowakije geproduceerd in de jaren tachtig.
fiedefiets schreef:Ik zoek deze remmen: http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds ... ke_L_1.jpg

De basisremhendels zitten op mijn fiets, maar ik zoek die extra hendels opzij.

Weet iemand waar ik dit kan vinden, of kan ik iets soortgelijks op mijn oorspronkelijke remhendels monteren?

Groeten Frouke

Favorit uit Tjechoslowakije geproduceerd in de jaren tachtig.
Naar mijn mening zijn deze hendels minder geschikt om mee te remmen, zeker met bagage (oftewel complete bagger). En om die reden nauwelijks meer te krijgen.

Deze (of andere varianten van de fabrikant Tektro) zijn echter wel ok http://www.rose.nl/artikel/xtreme-remhe ... /aid:38463
heb je hier iets aan? Marktplaatsadvertentie
nr. 641555723
JaapG schreef:Naar mijn mening zijn deze hendels minder geschikt om mee te remmen, zeker met bagage (oftewel complete bagger). En om die reden nauwelijks meer te krijgen.
Ze zijn inderdaad gevaarlijk, ze geven enkel een vals gevoel van veiligheid.
De dunne hendels zijn veel te flexibel.
Suicide levers was de Engelse bijnaam. Als je je onveilig voelt en beter wilt remmen kun je beter moderne remgrepen kopen met de kabels weggewerkt onder het stuurlint. Zulke grepen (Shimano of Tektro, afhankelijk van de vorm van je hand) remmen door een andere geometrie dan de oude grepen duidelijk beter, zeker als je ze van bovenaf beet pakt. Ze zijn goedkoop (zeker Tektro). Monteer ook moderne Koolstop remblokjes. Als je dan echt nog remmetjes voor bovenop wilt hebben koop je die losse crossremmetjes die volgens mij door vele merken worden aangeboden maar allemaal door Tektro worden gemaakt (Marten weet vast wel een uitzondering :D ).
Wim
Bedankt voor jullie reacties en adviezen!
Die hendels van Marktplaats zijn precies wat ik bedoelde!
Maar jullie hebben gelijk wat betreft de veiligheid. Mijn remmen werken nu al niet goed.
Ik zal er nieuwe remblokjes op zetten, wellicht dat dat al helpt.
En het is misschien niet in de stijl van de fiets, maar wel veiliger om er extra remhendels van Tektro op te zetten.

Bedankt!

Groeten Frouke
Wim schreef:Als je dan echt nog remmetjes voor bonenop wilt hebben koop je die losse crossremmetjes die volgens mij door vele merken worden aangeboden maar allemaal door Tektro worden gemaakt (Marten weet vast wel een uitzondering :D ).
Wim
U vraagt, wij draaien:

Paul component, met een verstelbaar draaipunt zodat je ze ook met V-brakes kunt gebruiken

:D
Je bedoelt de love handdles (levers) ... :-)

Wel een beetje duur.. 128 dollar per paar!!!
fiedefiets schreef:Je bedoelt de love handdles (levers) ... :-)
nope,de inline variant heet crosslever

Wel een beetje duur.. 128 dollar per paar!!!
In amerika, hier hebben we nog invoerrechten en BTW ;)

Maar een voet over de drempel bij de eerste hulppost en je bent al meer kwijt :roll: