door
AB » zo 10 feb, 2013 12:26
Wimmert schreef:Leer eens lezen!
Breedte van de banden! belangrijkste keuzemoment in de aanschaf van een trekkingfiets. Direct gevolgd door de geometrie van het frame..... lang leve idworx.
Die BB-UN dingen van Shimano kunnen net zo goed kapot gaan als SRAM buitenboordlagers. Een kapotte BB-UNdinges is me al eens overkomen, terwijl ik op een door en door verrot buitenboordlager van SRAM nog wel een tijdje door kon fietsen (kwestie van geluk?? wellicht). Derhalve ook mijn voorkeur voor goedkope BB-UN brackets, prijs/kwaliteit onverslaanbaar. Een skf-lager met een mooi crank, yep, zodra mijn stylos versleten is. Hoop dat Marten tegen die tijd nog wat op voorraad heeft.
Echter zo lang de, veels te kleine, kogels nog door de passingroest en het zand bijeen worden gehouden redt je het wel tot de volgende fietsenmaker. Het stylos crank werkt tot nu toe tadeloos, het stalen tandblad na 15.000km nog nauwelijks versleten. Dunwandige stalen buisjes??? bij mij nooit weer op een (trekking)bike. Een ongelukje en er zit een luxe deuk in of je frame is verbogen. Wellicht geschikt op een veilige maandagochtend als er geen e-bikes en andere bejaarden te bekennen zijn.